پیام سپاهان
فرماندار اردستان:
تجربه های گذشته در ساخت و سازها نباید تکرار شود
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 21:14:17
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان گفت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در این منطقه ضرورتی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است اما نباید تجربه ها و رویدادهای گذشته در زمینه ساخت و سازها دوباره تکرار شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی بیان کرد: مجموعه مدیریت شهرستان تردیدی برای اجرای این طرح در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد نداشته و با تمام توان به دنبال اجرای موفق آن است اما نباید اجازه داد تا رویدادهای 40 سال گذشته در بخش ساخت و ساز مسکن تکرار شود.
وی با اشاره به هماهنگی موجود بین اداره های شهرستان افزود: اجرای هر طرح عمرانی نیازمند همکاری دستگاه های ذی ربط می باشد اما شرایط اجرای طرح بازآفرینی با واقعیت همخوانی ندارد و نیازمند برگزاری جلسه های کارشناسی و رفع موانع پیش روست.
فرماندار اردستان اضافه اضافه کرد: 27 دستگاه در طرح بازآفرینی ورود دارند اما اعتبار و مسئولیت هر دستگاه هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.
او گفت: موضوع 30 درصد طرح بازآفرینی نیز در بحث اعتبارات تملک دارایی های سال جاری مشخص نشده که پیگیری ردیف های اعتباری باید از استان اصفهان صورت گیرد.
تاملی ادامه داد: مبلغ 112 میلیارد ریال از ردیف اعتبارات تخفیف عوارض از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری اردستان [به عنوان دبیر طرح بازآفرینی] پرداخت و کار اجرایی از اسفندماه 1396 آغاز شده است.
وی افزود: طرح در حال اجرا بوده اما به دلیل برخی مشکلات اداری در سطح استان از سرعت کافی برخوردار نیست که تلاش داریم این مسئله با هماهنگی بیشتر برطرف شود.
فرماندار اردستان بیان کرد: پنج طرح در اردستان، چهار طرح در زواره و سه طرح در مهاباد اجرا خواهد شد.
شهرستان اردستان با برخورداری از 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37902/تجربه-های-گذشته-در-ساخت-و-سازها-نباید-تکرار-شود
بستن   چاپ