پیام سپاهان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:
کانون های بحرانی فرسایش بادی و خاکی در آران و بیدگل فعال شد
پنجشنبه 24 خرداد 1397 - 14:05:55
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: کانون های بحرانی فرسایش بادی و خاکی در آران و بیدگل فعال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، الهیار دولت خواه ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این شهرستان در بخش سمن ها و انجمن های مردم نهاد محیط زیست رتبه دوم استان اصفهان را دارد، اظهار داشت: فعالیت این انجمن های در قالب چهار انجمن فعال محیط زیست و فرهنگی و ورزشی به عنوان بازوان محیط زیست شهرستان همواره یاری رسان بوده است.
وی در ادامه به فعال شدن کانون های بحرانی فرسایش بادی و خاکی در آران و بیدگل خبر داد و گفت: این کانون های بیشتر در منطقه شمال شهرستان و در بخش های سفید شهر و کویر مرنجاب است که موجب بروز طوفان های شن و خاک به داخل شهر شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به دلیل اصلی فعال شدن این کانون ها در اثر کم آبی شدید و خشکسالی های اخیر اظهار داشت: ایجاد کمربند سبز در دستور کار مسئولان شهرستان و استان اصفهان قرار گرفته است.
وی در ادامه به بحث وجود چاله زباله منطقه ابوزیدآباد پرداخت و گفت: در حال حاضر 90 درصد از زباله های شهرستان کاشان و صددرصد زباله های آران و بیدگل در این منطقه کویری دفن می شود.
دولت خواه تاکید کرد: با توجه به تخریب 140 هکتار از زمین های پاک منطقه کویری در اثر دفن بی رویه و غیر اصولی زباله، برای ادامه دفن ظرفیت تکمیل شده است.
وی به آلودگی های خاص ایجاد شده توسط شیرابه های زباله و همچنین پراکنده شدن زباله های خشک در مناطق شهری و روستایی آران و بیدگل هم اشاره کرد و افزود: چاره اصلی در انتقال منطقه چاله زباله است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37927/کانون-های-بحرانی-فرسایش-بادی-و-خاکی-در-آران-و-بیدگل-فعال-شد
بستن   چاپ