پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان:
مشکلات مالی باعث عدم بهره برداری کامل از خط 1 مترو می شود
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 13:23:16
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: برای تکمیل خط 1 مترو با مشکلات مالی عدیده ای مواجهیم که در صورت موافقت شورا با تخصیص تسهیلات می توانیم از این خط بهره برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا بنکدار هاشمی پیش از ظهر یکشنبه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای راه اندازی خط 1 مترو هزینه شده است که برای تکمیل این خط و بهره برداری کامل از آن به 230 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی بیان داشت: با توجه به مشکلات مالی که در حوزه بهره برداری کامل خط 1 مترو وجود دارد از شورای شهر درخواست می شود که بخشی از اعتبارات خط دو مترو را به به خط 1 تخصیص دهند.
مدیرعامل قطار شهری شهرداری اصفهان از بدهی 46 میلیارد تومانی خبر داد و تصریح کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای خط 2 مترو پیش بینی شده است و در حوزه تجهیزات نیز 600 میلیون یورو برآورده شده است.
وی با بیان اینکه طبق زمان‌بندی صورت گرفته خط دو مترو باید تا سال 1402 به بهره برداری برسد، گفت: برای این امر در حال حاضر مشکل مالی نداریم و مشکل مالی مترو بیشتر در حوزه تامین منابع برای بهره‌برداری کامل از خط 1 است.
بنکدار با بیان اینکه در سال جاری 500 میلیارد تومان برای خط 2 مترو در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری از این خط با روند خوبی در حال پیشرفت است.
وی در پایان این جلسه اضافه کرد: با درخواست ما مبنی بر اختصاص بخشی از اعتبارات خط 2 مترو برای تکمیل خط 1 مترو موافقت شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38015/مشکلات-مالی-باعث-عدم-بهره-برداری-کامل-از-خط-1-مترو-می-شود
بستن   چاپ