پیام سپاهان
مدیر عامل شستا:
سد تونل سوم کوهرنگ 18 ماه دیگر آبگیری می شود
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 15:23:49
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) گفت: یکی از شرکت های زیر مجموعه شستا در حال اجرای طرح سد تونل سوم کوهرنگ است و اگر مشکلی پیش نیاید تا 18 ماه آینده این سد آبگیری می شود.
به گزارش ایرنا، مرتضی لطفی روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیر عامل ذوب آهن اصفهان افزود: حدود 500 نفر درطرح سد سوم کوهرنگ طرح مشغول کار هستند و ما هم قراردادی با این شرکت برای تامین آب داریم.
قرارداد ساخت سد سوم کوهرنگ سال 1389 بمنظور تامین 250 میلیون مترمکعب آب برای رفع مشکل کمبود آب منطقه مرکزی کشور بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد.
مدیر عامل شستا در ادامه به مشکلات ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت: این شرکت با سه چالش بزرگ شامل بدهی های مالی و بانکی، آب و تامین نقدینگی مواجه است.
لطفی افزود: بدهی های مالی و بانکی ذوب آهن با بانک مرکزی تهاتر خواهد شد و با این کار 600 میلیارد تومان از هزینه های بانکی ذوب آهن کاسته می شود.
وی با بیان اینکه تامین آب، چالش دوم ذوب آهن است، اظهار کرد: برای رفع این چالش لازم است که موضوع استفاده از پساب ها در دستور کار قرار گیرد.
مدیر عامل شستا تامین نقدینگی را چالش سوم و مشکل اساسی ذوب آهن خواند و اضافه کرد: امکان انتشار اوراق مشارکت را فراهم خواهیم کرد تا این مشکل برطرف شود.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تاکید کرد: مدیران باید تلاش کنند تا از این مشکلات بکاهند تا از تبدیل چالش ها به بحران جلوگیری شود.
لطفی با بیان اینکه دولت هم حمایت از این صنعت را همچون گذشته ادامه می دهد، افزود: مذاکره هایی در این ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم و قول هایی در این زمینه داده شده است.
وی با بیان اینکه کارگران به اندازه ای که در صنعت نقش دارند بهره متناسبی از آن نمی برند، تصریح کرد: مدیران باید توجه ویژه به کارگران داشته باشند.
به گفته وی، جمعیت شاغل در ذوب آهن اصفهان معادل هفت درصد مجموعه کارکنان شستاست.
وی همچنین گفت: از مجموعه 300 مدیر شستا در دو سال گذشته 270 مدیر از داخل مجموعه انتخاب شده اند.
در این مراسم، منصور یزدی زاده به عنوان مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان معرفی و از زحمات احمد صادقی مدیرعامل پیشین ذوب آهن تجلیل شد.
همچنین در این مراسم چند اثر فرهنگی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ذوب آهن اصفهان رونمایی شد.
صادقی از سال 94 تاکنون مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بود.
یزدی زاده از سال 73 در ذوب آهن اصفهان به عنوان عضو هیات مدیره، معاون برنامه ریزی و توسعه، معاون بازاریابی و فروش، مدیرفروش داخلی فعالیت کرده است.
وی از شهریور سال گذشته تا کنون مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران بود..
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولید‌کننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است که با ظرفیت 2.8 میلیون تن محصول نهایی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.
ذوب‌آهن اصفهان که در سال 1344 تاسیس شد در شهرستان لنجان و در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت/7150/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38022/سد-تونل-سوم-کوهرنگ-18-ماه-دیگر-آبگیری-می-شود
بستن   چاپ