پیام سپاهان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
توازن فولاد در کشور به هم خورده است
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 17:56:04
سپاهان نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته حدود 22 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده است که از این میان 2میلیون و 300هزار تن سهم ذوب‌آهن بوده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، جعفر سرقینی امروز ( یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن، اظهار کرد: امروز نمی‌توان کارخانه فولادسازی را دید که ذوب‌آهن در آن نقشی نداشته باشد. فولادی که آغازش با ذوب‌آهن بود و صاحب یک زنجیره کامل بودیم، اما متأسفانه در چندین سال گذشته این توازن به هم خورده است.
وی ادامه داد: معدن را از ذوب‌آهن گرفتند و به دیگری واگذار کردند. بعد با کمال تعجب به ذوب‌آهن گفتند مدیریت کن! روزی معدن به فرمان ذوب‌آهن بود، اما امروز این گونه نیست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال 1392 طرح ایجاد توازن در زنجیره را ایجاد کردیم. آن زمان ظرفیت فولاد کشور 120 میلیون تن بود و امروزه به 200 میلیون تن رسیده است.
 سرقینی ادامه داد: هر جا معدن را توسعه دادیم ردی از فولادی‌ها بود و خوشبختانه امروز این زنجیره متعادل‌تر شده است. این طرح ایجاد و شروع شده و پیشرفت خوبی نیز داشته است.
 وی با بیان اینکه ذوب‌آهن برکت صنعت فولاد است، گفت: رمز بقای ذوب‌آهن در تولید بیشتر است در شرایط جدید این مجموعه برای ادامه تولید کمترین ریسک را دارد و بقیه شرکت‌های فولادی ممکن است دچار تلاطم شوند، اما ذوب‌آهن می‌تواند بی‌دغدغه‌تر فعالیت کند.
سرقینی افزود: سال گذشته حدود 22 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده است که از این میان 2میلیون و 300هزار تن سهم ذوب‌آهن بوده است. ذوب‌آهن ریشه در تاریخ صنعت فولاد دارد و باید بگویم که امروزه صنعت فولاد بومی شده است که مدیران و کارگران ذوب‌آهن نقش اصلی را در آن داشته‌اند.
وی افزود: در حال حاضر در ساخت کارخانه‌های فولاد زیاد مشکلی نداریم و امیدوارم روز به روز رشد کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بحث کمی خوب پیش رفته‌ایم، ظرفیت 33 میلیون تن فولاد را داریم و قطعاً به ظرفیت 55 میلیون تن می‌رسیم، اما تأکید من بیشتر به این است که به مصارف بپردازیم. این که چه کاری انجام دهیم تا مصرف آب و انرژی را کمتر کنیم.
کد خبرنگار: 13041
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38041/توازن-فولاد-در-کشور-به-هم-خورده-است
بستن   چاپ