پیام سپاهان
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان اعلام کرد:
پایان خردادماه آخرین فرصت ارائه اظهارنامه های مالیاتی
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 17:46:07
سپاهان نیوز - مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا اظهار نامه مالیاتی خود را در سایت این سازمان ثبت کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، بهروز مهدلو پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در خرداد ماه اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل باید وضعیت مالی سال 96 خود را مشخص و اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.
وی افزود: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل به سه گروه تقسیم می شوند و باید تا پایان خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را به در سایت ثبت کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: گروه اول که درآمد سالانه آنان بیش از سه میلیارد تومان، گروه دوم دارای درآمد سالانه بین 10 تا 30 میلیارد تومان و گروه سوم با درآمد سالانه زیر یک میلیارد تومان و شامل دو بخش هستند.
وی ادامه داد: بخشی از این گروه زیر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در آمد سالانه دارند و از توافق نامه تبصره عمومی ماده 100 استفاده می کنند و سالانه سازمان امور مالیاتی با هماهنگی اصناف و اتحادیه ها مالیات تعدادی از این گروه ها را با توافق و بدون رسیدگی و مقطوع حساب می کنند.
مهدلو افزود: در سال جاری صاحبان مشاغل با مالیات قطعی در سال 95 بدون بررسی با پنج درصد افزایش برای سال، باید مالیات خود را مقطوع کنند و دیگر نیازی به تصحیح اظهارنامه مالیاتی ندارد و تنها باید فرم مربوط به تبصره ماده 100 را تکمیل و از مزایای آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه گروه سوم با درآمد سالانه بیش از 240 میلیون تومان، باید اظهار نامه مالیاتی خود را تا پایان خرداد ماه تکمیل و از معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی استفاده کنند، اظهار کرد: در سال 96 صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی 210 هزار فقره اظهارنامه ثبت کردند و از 210 هزار فقره اظهارنامه 62 هزار فقره در چهار چوب تبصره ماده 100 و باقی مانده در گروه های یک، دو و خارج از توافق است.
مدیر امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در روز گذشته 127 هزار اظهار نامه ثبت شده است، گفت: گروه نخست 2 هزار و 369 اظهار نامه و گروه دوم سه هزار و 487 اظهار نامه و گروه سوم 110 هزار فقره اظهارنامه که 64 هزار فقره در چهار چوب خود حسابی و بقیه به صورت عادی و بدون استفاده از توافق نامه است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38084/پایان-خردادماه-آخرین-فرصت-ارائه-اظهارنامه-های-مالیاتی
بستن   چاپ