پیام سپاهان
جرائم مواد مخدر و سرقت در اصفهان کاهش یافت
جمعه 1 تير 1397 - 17:29:57
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان از کاهش رتبه جرائم مربوط به موادمخدر و سرقت در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین " سیدعلی موسوی نژاد " پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان طی سخنانی که به مناسب هفته قوه قضائیه بیان کرد، افزود: در سال گذشته 21 هزار و 661 نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر، 150 باند توزیع مواد مخدر منهدم و 30 تن مواد مخدر کشف شد.
وی درباره اقدامات مربوط به مبارزه با زمین خواری در استان اصفهان نیز گفت: طی سال گذشته سه میلیون و 567 هزار متر مربع زمین به ارزش 215 میلیارد ریال با مالکیت مسکن و شهرسازی و 11 میلیون و 233 هزار مترمربع از زمین های منابع طبیعی رفع تصرف شد.
معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت دو هزار و 400 زندانی حافظ یک تا سی جزء قرآن شدند و 337 مهارت فنی و حرفه ای برای زندانیان آموزش داده شده است.
وی همچنین گفت: آمار شعبات دادگستری در استان از 313 شعبه در سال 92 به 396 شعبه در سال 97 افزایش یافت که در کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی تاثیر بسزایی دارد.
حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان اینکه هدف سیستم قضایی مجازات مجرمان نیست بلکه هدف اصلاح آنهاست ادامه داد: سال گذشته قضات استان اصفهان یکهزار و 132 رای جایگزین مانند ارائه خدمات عمومی به نفع مردم، برای محکومین صادر کردند.
وی تصریح کرد: با هدف حمایت از سرمایه گذاری و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از تولید ملی، چهار گروه نظارت و حمایت از سرمایه گذاری اقتصادی، مشاوره قضایی اقتصادی و پیشگیری از مفاسد اقتصادی در سیستم قضایی استان اصفهان تشکیل شده است.
معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: اگر این شهید را معمار قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بنامیم به حق است و امام راحل نیز با فضیلت ترین فرد را برای ریاست دستگاه قضایی انتخاب کردند.
به مناسبت شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسین بهشتی اول تا هفتم تیر با عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
پ/7135 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38247/جرائم-مواد-مخدر-و-سرقت-در-اصفهان-کاهش-یافت
بستن   چاپ