پیام سپاهان
در سال گذشته؛
100هزار پرونده در دادگستری کاشان رسیدگی شد
جمعه 1 تير 1397 - 17:30:04
سپاهان نیوز - کاشان - دادستان عمومی و انقلاب کاشان از رسیدگی به حدود 100 هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، " محمد تکبیرگو " به مناسب هفته قوه قضائیه پیش ازخطبه های نماز جمعه کاشان گفت: در بررسی پرونده ها، بیشترین آنها مربوط به دعاوی حقوقی است که شمار زیادی از آنها با عنوان الزام به تنظیم سند رسمی، تخلیه منزل استیجاری و مطالبه وجه بوده است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ریشه تمام شکایت ها و دعاوی را وفا نکردن به عهد دانست و بیان کرد: مردم باید به عهد و قولی که بسته اند پایبند باشند.
دادستان کاشان همچنین حجم زیادی از پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان در سال گذشته را مربوط به خانواده اعم از طلاق، ترک نفقه و تمکین اعلام کرد و گفت: بر اساس قرآن کریم مرد و زن باید در خانه با همدیگر با نیکی و مهربانی معاشرت کنند.
وی با تاکید بر پیروی از آموزه های دینی و قرآن کریم و بااشاره به روایتی از امام معصوم (ع) اظهارکرد: جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است که باید به این مهم بسیار توجه شود زیرا با رعایت آن تمام مشکلات خانواده برطرف می شود.
تکبیرگو همچنین بخش دیگری از پرونده های رسیدگی شده سال گذشته در دادگستری کاشان را مربوط به جرائم مالی اعم از سرقت، کلاهبرداری، اختلاس، رشوه و دریافت پورسانت عنوان کرد و گفت: ریشه تمام جرائم مالی توجه نکردن به آموزه های دینی و قرآن است.
وی سخنی از مولای متقیان حضرت علی (ع) را یادآور شد و افزود: قناعت، سرمایه پایان ناپذیر است و به معنی تنبلی و کار نکرن نیست بلکه به معنای آن هست که به حلال کم بسازیم و از حرام پرهیز کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب کاشان همچنین حمله و هجمه به قوه قضائیه را اتفاقی ندانست و تصریح کرد: دشمن با هدف علیه قوه قضائیه برنامه ریزی می کند و برنامه آنها ناامید کردن مردم از رکنی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی قوه قضائیه را ملجا، مرجع، و پناهگاه مردم دانست و یادآور شد: وقتی مردم احساس کنند که قوه قضائیه نمی تواند حق آنها را بگیرد در نهایت نا امید می شوند.
تکبیرگو با اشاره به اینکه ممکن است در رسیدگی به پرونده ها ایراد و اشکالی وجود داشته باشد، در عین حال تاکید کرد: قضات و کارمندان دادگستری کاشان جزو انسانهای بسیار شریف، پرکار، صادق، انقلابی، سالم و پاک دست هستند که ضمن تکریم ارباب رجوع، پرونده را با سرعت، دقت و کیفیت عالی رسیدگی می کنند.
اول تا هفتم تیر به مناسبت شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسین بهشتی هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
6136 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38249/100هزار-پرونده-در-دادگستری-کاشان-رسیدگی-شد
بستن   چاپ