پیام سپاهان
سمن های جوانان استان اصفهان توانمند می شوند
شنبه 2 تير 1397 - 09:34:01
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اعضای سمن های جوانان استان اصفهان با شرکت در 53 کارگاه آموزشی در حوزه های اجتماعی، فعالیت گروهی و کارآفرینی توانمند می شوند.
رامین نعیمی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: امسال 53 کارگاه آموزشی ویژه اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان با موضوعات فردی، اجتماعی، کارآفرینی، چگونگی فعالیت در سازمان های مردم نهاد با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در اصفهان برگزار می شود.
وی بیان کرد: بر اساس توانمندی و ظرفیت سمن ها هر یک از دوره ها توسط یکی از سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان برگزار می شود و تنها دولت اعتبار مورد نیاز را تامین می کند و کلیه فرآیند اجرایی و انتخاب اساتید بر عهده تشکل های مردم نهاد جوان است.
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: برگزاری این کارگاه های آموزشی به تقویت عملکرد فردی و اجتماعی اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان می انجامد و دانش و مهارت جوانان را ارتقا می دهد.
وی با بیان اینکه دوره و کارگاه های آموزشی ملی نیز برای توانمندسازی اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: استان اصفهان امسال میزبان دو کارگاه آموزشی ملی با موضوع فعالیت های پژوهشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
برقراری ارتباط موثر و فنون مذاکره، مدیریت فردی /تسلط بر خود (مدیریت زمان،کنترل خشم ، استرس...)، آشنایی با مفهوم مشارکت نهادمند اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد، طرح نامه نویسی، گزارش نامه نویسی، مدیریت منابع انسانی و نیروهای داوطلب در سازمانهای مردم نهاد،روش تامین و مدیریت منابع مالی در سازمانهای مردم نهاد، آشنایی با الگوهای تصمیم گیری و رهبری در سازمانهای مردم نهاد، کارآفرینی، کسب و کار اجتماعی،آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با سازمانهای مردم نهاد، تسهیل گری اجتماعی از جمله سرفصل های این کارگاه های آموزشی است.
استان اصفهان دارای بیش از یکصد سازمان مردم نهاد جوانان است که بیش از هزار جوان عضو این سازمان ها هستند.
تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در سال 97 به بیش از 200 سازمان افزایش خواهد یافت.
7131 /1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/39199/سمن-های-جوانان-استان-اصفهان-توانمند-می-شوند
بستن   چاپ