پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:
50 هزار اصله درخت در اصفهان خشک شد/جنگل های شرق در حال نابودی
شنبه 2 تير 1397 - 12:20:05
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: 50 هزار اصله درخت در اصفهان خشک شده است و هر روز بخاطر هشدار سقوط درختان خشک شده بدنبال شناسایی این درختان و قطع آنها هستیم.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آبی برای آبیاری فضای سبز و درختان اصفهان در دست نداریم و همین مسئله سبب شده که از سه میلیون اصله درختی که در شهر اصفهان است، 50 هزار اصله درخت از سال گذشته تاکنون خشک شود.
وی بیان داشت: آبیاری فضای سبز و درختان از طریق چاه های در اختیار شهرداری، آب رودخانه زاینده رود و یا از طریق پساب صورت می گرفت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چاه‌های در اختیار شهرداری که نیمه خشک یا خشک شده است، رودخانه هم که از سال گذشته تاکنون باز نبوده و پساب فاضلابی هم تاکنون در اختیار ما قرار نداده‌اند.
جنگل های شرق اصفهان در حال نابودی است
وی با بیان اینکه 140 لیتر پساب از تصفیه خانه سپاهان شهر در اختیار شهرداری قرار گرفته است اما به دلیل حساسیت وضعیت کشاورزان شرق اصفهان، این پساب در اختیار ما قرار نگرفته است، گفت: وضعیت فضای سبز شهر اصفهان اصلا خوب نیست و خشکسالی آسیب بسیار جدی را تاکنون وارد ساخته است.
مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه جنگل شرق اصفهان در حال نابودی کامل است، گفت: یک هزار هکتار جنگل شرق با یک دهم آب مورد نیاز آن هم به شکل پساب و به صورت بسیار بی کیفیت آبیاری می شود که آسیب رسان است.
وی در پاسخ به این سوال که در وضعیت بی آبی و آلودگی هوا، نگهداری فضای سبز بسیار پر اهمیت است و چگونه امکان دارد که اقدامی برای نگهداری درختان و فضای سبز اصفهان نشود، گفت: زمانی که شرب اولویت اول قرار بگیرد به طور قطعی هیچ آبی برای نگهداری فضای سبز در اختیار ما قرار نمی دهند.
عمق فاجعه خشک شدن فضای سبز اصفهان در حاشیه زاینده رود قابل مشاهده است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان داشت: خشکسالی و نرسیدن آب به درختان باعث شده که با درختان خشک شده و هشدار سقوط درختان مواجه شویم و به همین منظور شناسایی این درختان و قطع آنها در اولویت قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: وقتی از کنار زاینده رود عبور کنیم و نگاهی به فضای سبز حاشیه رودخانه بیندازیم به طور قطع عمق فاجعه و خشک شدن بسیاری از درختان را خواهیم دید.
وی از خشک شدن 40 درصدی چاه های تحت پوشش شهرداری خبر داد و گفت: در گذشته که رودخانه به صورت فصلی باز بود بسیاری از چاه ها پر آب بود اما چون از یکسال و نیم گذشته هیچ آبی به چاه ها نرسیده است، با خشک شدن تعداد عمده چاه ها مواجه ایم و دبی آب بسیار کاهش یافته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/39224/50-هزار-اصله-درخت-در-اصفهان-خشک-شد-جنگل-های-شرق-در-حال-نابودی
بستن   چاپ