پیام سپاهان
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان خبر داد:
خطر بزهکاری در کمین کودکان خیابانی/ خیریه‌ها وارد شوند
شنبه 2 تير 1397 - 17:53:50
سپاهان نیوز - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: کودکانی که به دلیل اختلافات و طلاق والدینشان و یا مشکلات دیگر به کار در خیابان رو می‌آورند بیشتر از هر کسی در معرض بزهکاری قرار دارند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نداشتن پدر و سرپرست، بالای سر فرزندان و نبود نظارت و کنترل کافی از سوی مادر به علت مشغله کاری زیاد در بروز رفتارهای ناهنجاری آنان تاثیر به سزایی خواهد داشت.
وی افزود: بچه ها از لحاظ ارتباطی افرادی بسیار ضعیف هستند و روانشناسان معتقدند که مهارت ارتباطی یک نوع مهارت رفتاری آموختنی است که ارتباط نزدیکی با الگوی تربیتی انسان‌ها دارد و نداشتن مهارت‌های ارتباطی لازم، میزان سازگاری با محیط و شرایط را از افراد سلب کرده و آمادگی بیشتری برای ارتکاب رفتار بزهکارانه یا بروز جرم در آن‌ها به وجود می‌آورد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه کودکان خیابانی بیشتر از هر کسی در معرض خطر بزهکاری قرار دارند ادامه داد: کودکانی که به دلیل طلاق و یا فوت یکی از زوجین و مشکلات دیگر به کار در خیابان رو می‌آورند بیشتر از هر کس دیگر در معرض خطر بزهکاری و افتادن در دام باندهای تبهکاری و مجرمانه قرار داردند.
وی ورود کودکان خیابانی به چرخه بزهکاری را ناشی از آشفتگی خانوادگی، نبود سرپرست و عدم نظارت کافی والدین عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه سازمان‌های حمایتی و تشکل‌های مردمی و خیریه‌ها وارد عمل شوند و از بزهکاری این گونه افراد جلوگیری کنند، چراکه قطعاً ثواب و اجر نجات یک کودک یا نوجوان از ورطه نابودی و بزهکاری بسیار بیشتر از هر ثوابی است و با این کار می‌توان یک جامعه را از مشکلات و ناهنجاری‌ها نجات داد.
کریمی بر نظارت بیشتر والدین بر رفت و آمدهای کودکان و نوجوانان و مدیریت اوقات فراغت آنان در فصل تابستان تاکید کرد و افزود: در این خصوص توصیه می‌کنیم، خانواده‌ها نظارت غیر مستقیم مستمر و مداوم بر رفتارهای فرزندان خود داشته باشند، امکان سرگرمی و شرکت در کلاس‌های ورزشی و فرهنگی را برای فرزندانشان فراهم کنند و ارتباط عاطفی میان اعضای خانواده را افزایش دهند.
وی یکی از عوامل بروز پدیده کودکان خیابانی را شاخص‌های محیط مسکونی عنوان کرد و گفت: اگر محیط مسکونی در منطقه‌ای باشد که افراد ناسالم در آن تردد دارند این موضوع در سوق دادن فرزندان به سمت جرم نقش بسزایی دارد که در این زمینه افراد باید به محیط سکونت خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، حاشیه‌نشینی را بستر ساز بروز جرم و بزهکاری عنوان کرد و افزود: در برخی از محلات حاشیه‌نشین که کانون رفت و آمد مجرمان و خلافکاران تبدیل شده، زمینه بروز پدیده کودکان خیابانی را فراهم می‌کند که بایستی دستگاه‌های مربوطه برای ساماندهی این گونه مکان‌ها برنامه‌ریزی اساسی کرده و تصمیمات جدی اتخاذ کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/39250/خطر-بزهکاری-در-کمین-کودکان-خیابانی--خیریه‌ها-وارد-شوند
بستن   چاپ