پیام سپاهان
مطالعه و اجرای دو مجتمع آبرسانی در سمیرم آغاز شد
شنبه 2 تير 1397 - 21:19:04
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سمیرم از آغاز مطالعه مجتمع 52 روستای بخش وردشت و خط انتقال چهار روستای بخش پادنای بزرگ این شهرستان خبر داد.
مجید صابری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش وردشت در شمال سمیرم وضعیت آبی خوبی ندارد و از این نظر احداث مجتمع برای 52 روستای این بخش ضروری است.
وی اجرای این طرح در بخش وردشت سمیرم را با اولویت بالا عنوان کرد و گفت: چاه های حفر شده بخش کشاورزی در این بخش، پرشمار است و تعدادی از روستاها نیز با تانکر آبرسانی می شود.
وی با بیان اینکه اجرای خط انتقال چهار روستای مجتمع "کیفته" و قنات بخش پادنای بزرگ نیز آغاز شده است، افزود: به 19 روستای این بخش آبرسانی شده و امسال با ادامه شرایط خشکسالی، پیش بینی نصب دو مخزن و هشت کیلومتر خط انتقال جدید نیز در دستور کار این اداره است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی سمیرم اظهار کرد: در دو سال گذشته افزون بر 20 میلیارد ریال طرح های این اداره در بخش پادنا هزینه شده است.
صابری با بیان اینکه قرارداد حفر چاه کمکی در روستای فتح آباد وردشت برای تامین آب هفت روستای این بخش منعقد شده است، افزود: کف شکنی یا حفر شش حلقه چاه برای مجتمع های مهدی آباد، نورآباد، حیدرآباد و مورک نیز اضطراری است که از محل اعتبارات داخلی انجام می شود.
وی توسعه و ادامه کار در مجتمع حاجی آباد را نیز یادآور شد و گفت: 5/14کیلومتر خط انتقال با هزینه 10 میلیارد ریال در این مجتمع از محل صندوق توسعه ملی در 2 سال گذشته انجام شده است.
وی شش روستا را زیر مجموعه مجتمع آبرسانی حاجی آباد عنوان کرد و افزود: حفر چاه دوم، مخزن ذخیره و همچنین ایستگاه پمپاز بین راهی مشترک برای این مجتمع نیز در دست مطالعه و نیازمند تخصیص اعتبار است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سمیرم خاطرنشان کرد: حدود 180میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آب و فاضلاب روستایی و اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده روستاهای سمیرم نیاز است.
74 روستای سمیرم با هفت هزار و 800 مشترک از خدمات امور آب و فاضلاب سمیرم، استفاده می کنند.
سمیرم با 120 روستا و یکصد هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ت/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/39255/مطالعه-و-اجرای-دو-مجتمع-آبرسانی-در-سمیرم-آغاز-شد
بستن   چاپ