پیام سپاهان
فرماندار اصفهان:
اولویت جهاد کشاورزی باید تأمین آب باغات اصفهان باشد
يکشنبه 3 تير 1397 - 12:35:36
سپاهان نیوز - اصفهان - فرماندار اصفهان گفت: اولویت جهاد کشاورزی باید تأمین آب باغات بوده و هزینه های انتقال و جا به جایی به کشاورزان سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، احمد رضوانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نخستین جلسه کمیته 5 نفره آب و کشاورزی شهرستان، با تأکید بر اهمیت پیگیری و حفظ باغات و درختان، اظهار داشت: علیرغم کاهش چشمگیر اعتبارات سال جاری، دستگاه های ذی مدخل باید برای جلوگیری از خشکیدن درختان و حفظ باغات، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: روند حفظ باغات و درختان باید هفته ای یک مرتبه رصد شده و مشکلات و موانع احتمالی موجود پیگیری و بررسی شود.
فرماندار اصفهان بر لزوم توزیع عادلانه آب براساس قانون تأکید کرد و گفت: برداشت های بالادستی آب باعث بی انظباتی در توزیع عادلانه آب در اصفهان شده که راهکارهای مقتضی جهت رفع این مشکل نیز باید اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: اولویت جهاد کشاورزی باید تأمین آب باغات بوده و هزینه های انتقال و جا به جایی به کشاورزان سپرده شود.
رضوانی عنوان کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به راه اندازی و بهره برداری از چاه اژیه اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: تدابیر لازم به گونه ای اتخاذ شود که امکان بهره برداری از چاه شهر زیار و شهرک صنعتی کوهپایه توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان فراهم شود.
فرماندار اصفهان تأکید کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان باید با مشارکت جهاد کشاورزی نسبت به کنترل و مدیریت برداشت های غیرمجاز اقدام کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/39280/اولویت-جهاد-کشاورزی-باید-تأمین-آب-باغات-اصفهان-باشد
بستن   چاپ