پیام سپاهان
آئین سالگرد ارتحال آیت الله مدنی کاشانی برگزار شد
سه شنبه 5 تیر 1397 - 9:02:39 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - کاشان- آئین بیست و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج رضا مدنی کاشانی دوشنبه شب در مسجد میانچال بازار کاشان برگزار شد.
  در این آئین که طلبه ها، روحانیان و قشرهای مردم حضور داشتند، تولیت آستان قدس رضوی گفت: پس از گذشت نزدیک به سه دهه از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران راه، هدف و انقلاب اسلامی زنده و پویاست و امروز همه جوانان راه، مقصد و انقلاب امام را دامه می دهند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: حیات حضرت امام خمینی (ره) به جسم آن بزرگوار نبود بلکه معمار کبیر انقلاب اسلامی به راه، هدف و اندیشه والای او وابسته است.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دشمن نمی خواهد ایران صاحب علم، فناورری و دانشمند باشد و همیشه داشته های مردم و انقلاب اسلامی مورد تهدید قرار داده است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز کسانی در جهان دم از حقوق بشر می زنند که بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و تومار بزرگی از نقض حقوق انسانی را در کارنامه خود دارند.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با توجه به تهدیدهای دشمن، ضرورت کشور و نظام را حفظ وحدت و انسجام ملی دانست و یادآوری کرد: همه اعم از دولت، ملت و تمام جریانهای سیاسی باید با احساس مسئولیت و با تعاون و همکاری در کنار یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات کشور و پیشرفت و آبادانی و رسیدن به نقطه تعالی کمک کنند.
وی همت و تلاش امروز دشمن را ایجاد یاس و نامیدی در دل مردم بیان کرد و افزود: مدیران و مسئولان با هر گرایشی باید برای ایجاد امید در کشور با مجاهدت تلاش کنند.
حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: ملتی که در جنگ تحمیلی شجاعانه ایستاد، با تشکیل جبهه متحدی علیه تکفیری ها و داعش مقاومت کرد و منطقه از لوث وجود آنها پاک و امن ساخت، می تواند در مقابل تمام مشکلاتی که دشمن برای کشور ایجاد کرده، مقاومت و آنها برطرف کند.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مدنی کاشانی، گفت: این عالم ربانی شاگردان زیادی برای تبلیغ دین سلام تربیت کرد و نظریه ولایت فقیه، کتابهای فقهی و اصولی و آثار دیگر او همواره در جامعه پویا و زنده خواهند ماند.
وی از آیت الله مدنی کاشانی به عنوان شخصیتی دشمن شناس و دشمن ستیز یاد کرد و افزود: روحیه خدمت به مردم و احساس مسئولیت نسبت به دشمنان دین از جمله ویژگیهای برجسته این عالم جلیل القدر و چهره انقلابی بود.
آیت الله حاج رضا مدنی در 23 محرم الحرام سال 1321 هجری قمری در خاندان علم و ایمان در شهر کاشان متولد شد.
این عالم جلیل القدر از مادر به مرحوم آیت الله ملا حبیب الله شریف و از پدر به آیت الله عبدالرسول مدنی نسبت داشت.
وی تحصیلات خود را در کاشان در خدمت بزرگانی همچون «سید محمد علوی» و جدش ملاحبیب الله شریف ادامه داد و پس از 12 سال در قم در خدمت آیت الله «حایری» تحصیلات خود را ادامه و برای خدمت به مردم، اسلام و تشیع به کاشان بازگشت.
از مهمترین آثار این عالم وارسته می توان «کشف الستار» ، «کتاب الخلیفه» ، «کفایت رویه الهلال» ، «براهین اللفقهاء والحجج» ، «کتاب الدیات» ، «تعلیقه علی المکاسب» ، «کتاب القصاص» و «فرائض المقلدین» را نام برد.
آیت الله مدنی کاشانی سرانجام 24 ذی الحجه سال 1412 قمری مطابق با پنجم تیر سال 1371 در سن 93 سالگی در کاشان دارفانی را وداع گفت.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/40342/آئین-سالگرد-ارتحال-آیت-الله-مدنی-کاشانی-برگزار-شد
بستن   چاپ