پیام سپاهان
فعالیت های دانش بنیان راهبرد اصلی دانشگاه آزاد اصفهان است
سه شنبه 5 تير 1397 - 12:18:10
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و اقتصادی، راهبرد اصلی این دانشگاه است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی روز سه شنبه به نقل از احمد آذین اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با برخورداری از 28 واحد و مرکز دانشگاهی، 84 هزار و 842 دانشجو، یکهزار و 650 عضو هیأت علمی و یکهزار و 982 کارمند در فضای بالغ بر 2 هزار و 180 هکتار، به تربیت و آموزش نسل جوان مشغول است.
وی که در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سخن می گفت، افزود: همه فعالیت‌های این دانشگاه به‌صورت تشریک‌ مساعی و خرد جمعی در حال انجام است که نتایج آن به نحو مطلوب، قابل مشاهده است.
آذین گفت: بعد از گذشت چند دهه از عمر دانشگاه آزاد اسلامی، روحیه جهادی بیش از پیش در سرلوحه کار قرار گرفته و سعی می کنیم با اتکا به این روحیه، بر مشکلات فائق آییم.
همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این جلسه گفت: طرح‌های دانش‌بنیان باید غربالگری و اولویت‌بندی و دانشجویان براساس نیاز بازار کار تربیت شوند.
فرهاد رهبر با بیان اینکه باید موانع پیش روی حرکت شرکت‌های دانش بنیان، شناسایی و با تدابیر واحدهای دانشگاهی از بین بروند، افزود: برخی از محصولات (دانش بنیان)، نیمه نهایی است که باید براساس نیاز بازار نهایی شوند و برای این‌که بتوانیم به سرانجامی مطلوب برسیم باید مسیر را برای افراد هموار کنیم.
وی با اشاره به بازدید خود از مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان واحد اصفهان و نمایشگاه تخصصی محصولات تجاری شده این استان، تاکید کرد: باید شفافیت و عقلانیت را سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی و دانش ‌بنیان قرار دهیم.
وی مهمترین دغدغه موجود در کار شرکت‌های دانش‌بنیان را پیچیدگی فرآیندها و کمبود منابع مالی خواند و گفت: شناسایی مشکلات و معضلات موجود از نکات قابل تأمل است لذا باید واحدها و به طور ویژه دبیرخانه هیأت امنای استان اصفهان، مراقبت در کارها را مدنظر داشته باشند و مسیر حرکت را تا حصول نتیجه نظارت کنند.
دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان 28 واحد و مرکز دانشگاهی و نزدیک به 84 هزار دانشجو دارد.
د/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/40356/فعالیت-های-دانش-بنیان-راهبرد-اصلی-دانشگاه-آزاد-اصفهان-است
بستن   چاپ