پیام سپاهان
رئیس اتاق اصناف اصفهان :
مشکل صنوف با گفت و گو حل می شود
سه شنبه 5 تير 1397 - 15:12:02
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: خواسته های ما خواسته صنفی است که هزینه ای را به دولت تحمیل نمی کند و با تشکیل جلسه و گفت و گو قابل حل و پیگیری است.
به گزارش ایرنا، رسول جهانگیری روز سه شنبه در همایش گرامیداشت روز ملی اصناف با بیان اینکه این قشرکاری که مخالف نظام باشد انجام نمی دهند، افزود: در تهران نیز کرکره حجره های کسبه را افرادی به زور پایین کشیدند که خودشان صنفی نبودند.
وی اضافه کرد: باید توجه کرد که خواسته صنفی کسبه و اهل بازار دستاویز مغرضان سیاسی نشود.
رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: پیش از این برخی مطالبات بانکی اصناف با سه شرط ارائه وام به کسبه ای که به دلایلی چک برگشتی داشته اند ، تراکنش بانکی آنها پایین بوده و یا بدهی معوقه ای دارند که می توانند با تقسیط پرداخت کنند، مطرح شد که مورد توجه قرار نگرفت.
وی خواستار همکاری بانکی بیشتر با اصناف در شرایط رکود اقتصادی شد و گفت: همکاری بانک ها بسیاری از مشکلات اصناف را برطرف می کند.
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران نیز در این همایش گفت: هدف اصلی دشمنان ، نظام اقتصادی کشور ماست و در برنامه ریزی های آنها اصناف و بازرگانان مهره اصلی هستند.
سیدجواد احمدی افزود: در تمام طول تاریخ، اصناف نقش مهم و تعیین کننده ای در همه حوزه ها داشته اند.
وی خطاب به کسبه و اهالی بازار اصفهان گفت: اصول نقشه راهی که ما را به هدف اصلیمان می رساند این است که گرفتار موضوعات و مشکلات زودگذر که دیگران برای ما طراحی می کنند، نشویم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: در این برهه از شرایط اقتصادی، دوام و استقامت کسبه و اهالی بازار می تواند آمریکا و دیگر کشورها را پای میز مذاکره بکشاند.
محمدعلی شجاعی افزود: آمریکا و دیگر کشورها باید بدانند که با ایران و ایرانی باید با عزت مذاکره کند و با فشار و پیش شرط گذاشتن کاری از پیش نمی برند.
وی افزود: اگر اصناف و بازاری های کشور و حمایت های بی دریغ آنها نبود، بی شک در عرصه ها و تنگناهای مختلف از جمله جنگ، موفق نبودیم.
شجاعی با بیان اینکه بازاری ریشه دار، درها را به روی مشتریان نمی بندد و بازار را تعطیل نمی کند، افزود: کسبه های پیشکسوت و قدیمی بازار باید به بازاری های جوانتر بگویند که کمی هوشیار تر عمل کنند زیرا الان دیگر فقط بحث بازار و کسب و کار نیست پای نابودی خاک و کشور در میان است.
معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: حرف دشمنان، نابودی این کشور و مرز و بوم است؛ این جوانان نباید ناخواسته اسیر تمایلات، خواسته ها وبرنامه های دشمنان داخلی و خارجی شوند.
وی بیان کرد: مردم هوشیار ما باید بدانند که هرگاه در همه عرصه ها در کنار یکدیگر بوده ایم به جز منافع نظام، حاصل نشده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهار کرد: این تغییرات و نوسانات اندک ارزی نباید پای بازاری های ما را سست کند و باید بدانید که این شرایط زودگذر است.
وی گفت: استاندار اصفهان به طور مداوم درمورد مشکلات کسبه اصفهان با تهران و مراجع ذی صلاح در حال مکاتبه است و کمیته ای نیز برای رسیدگی به مشکلات اتحادیه ها و اصناف در استانداری اصفهان تشکیل شده است.
در پایان این مراسم برخی کسبه، هیات رئیسه اصناف اصفهان و رئیسان اصناف شهرستان های استان اصفهان تجلیل شدند.
7153 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/40370/مشکل-صنوف-با-گفت-و-گو-حل-می-شود
بستن   چاپ