پیام سپاهان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:
پرندگان فلامینگو و سارگپه رهاسازی شدند/کشف اسلحه غیرمجاز
چهارشنبه 6 تیر 1397 - 11:02:19 AM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان -فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک پرنده فلامینگو و یک سارگپه توسط هم‌استانی‌ها به محیط زیست تحویل شد که فلامینگو در محیط طبیعی خود رهاسازی و سارگپه به باغ وحش صفه منتقل شد.

مصطفی جمشیدیان به فعالیت‌های یگان در طول دو هفته گذشته تاکنون اشاره و اظهار داشت: به طور معمول محیط‌بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده استان به گشت‌زنی شبانه‌روزی می‌پردازند تا ضمن حفاظت از گونه‌های بی بدیل جانوری و گیاهی در این مناطق از آنها در برابر شکارچیان و یا آسیب‌های طبیعی نیز محافظت کنند .
وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع مردم دوست‌دارِ محیط زیست، همیار ما در حفاظت از این گونه‌های ضروری برای حیات محیط زیست و انسان‌ها هستند، افزود: بسیاری از حیواناتی که از محیط حفاظت شده به هر دلیل خارج و در مکان‌های مختلف رفتار و زندانی یا زخمی می‌شوند توسط مردم و دوست‌داران محیط زیست از مرگ حتمی نجات یافته و به ادارات مختلف محیط زیست شهرستان‌ها تحویل می‌شوند .
پرنده فلامینگو در آبگیرهای پناهگاه حیات وحش یخاب رهاسازی شد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه به عنوان نمونه در هفته‌های گذشته یک پرنده فلامینگو توسط شهروندی در آران و بیدگل پیدا شده که وی را پس از تیمار اولیه آن به محیط بانان تحویل داده است، ابراز داشت: این پرنده پس از اطمینان از سلامت به محیط طبیعی زندگی خود در آبگیرهای پناهگاه حیات وحش یخاب رهاسازی شد .
وی با بیان اینکه «یخاب» به دلیل ارزش‌های زیست محیطی بسیار بالا، سال گذشته از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافته است، تاکید کرد: پناهگاه حیات وحش به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی و دشت و محیط‌های آبی و کوهستان اطلاق می‌شود که دارای زیستگاه طبیعی نمونه و شرایط اقلیمی خاص برای جانوران وحشی بوده و به منظور حفظ و یا احیای این زیستگاه‌ها تحت حفاظت قرار می‌گیرد .
جمشیدیان با بیان اینکه «یخاب» به دلیل هم مرز بودن با پارک ملی کویر و مهاجرت گونه های پارک ملی به این منطقه به عنوان کریدور زیستگاهی مطرح است، ابراز داشت: بر این اساس یخاب پشتیبان خوبی برای زیستگاه گونه ارزشمند یوز آسیایی می‌واند قرار گیرد.
انتقال پرنده سارگپه به باغ وحش صفه
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به تحویل یک پرنده سارگپه در مبارکه اشاره کرد و گفت: این پرنده که توسط دوست‌داران محیط زیست به اداره تحویل شده بود به باغ وحش صفه منتقل شد .
وی در ارتباط با دلیل انتقال این پرده شکاری به کوه صفه تاکید کرد: به طور معمول پرندگان و حیات وحش پس از تیمار در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می‌شود مگر اینکه به دلایل مختلف امکان زندگی در طبیعت را از دست داده باشند .
دستگیری شکارچیان پیش و پس از شکار از فعالیت‌های یگان است
جمشیدیان دستگیری شکارچیان پیش و پس از شکار را از فعالیت‌های یگان برشمرد و گفت: بر این اساس در روزهای گذشته نیز مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با توجه به اطلاع وجود آثار و ادوات شکار و صید در منزل مسکونی در شهر نطنز با هماهنگی با مقام قضایی شهرستان به همراه مامورین پلیس اطلاعات، امنیت و فرماندهی کلانتری نطنز اقدام به بازرسی از منزل مذکور کردند که در این عملیات مقداری گوشت شکار، دو قبضه سلاح ساچمه زنی و گلوله زنی و مهمات کشف شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/41359/پرندگان-فلامینگو-و-سارگپه-رهاسازی-شدند-کشف-اسلحه-غیرمجاز
بستن   چاپ