پیام سپاهان
سفیر ایران در سنگاپور مطرح کرد:
ضرورت راه‌اندازی خط هوایی مستقیم سنگاپور به اصفهان
چهارشنبه 6 تير 1397 - 16:49:59
سپاهان نیوز - سفیر ایران در سنگاپور خواستار راه اندازی خط هوایی مستقیم سنگاپور به اصفهان شد و گفت:استان اصفهان و سنگاپور می توانند در صنعت گردشگری، صنایع دستی و صنایع غذایی همکاری نزدیکی تعریف کنند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، جواد انصاری در همایش آشنایی با سنگاپور با حضور فعالان اقتصادی در همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان به تنوع مواد غذایی در ایران و علقه مندی سنگاپوری ها به صنعت غذا و گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مواد غذایی ایران در سنگاپور می تواند زمینه همکاری با این کشور را فراهم کند.
وی اضافه کرد: صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان می تواند نقطه عطف تجارت اصفهان و سنگاپور باشد و باید بر این دو بخش تدبیر ویژه ای صورت گیرد.
سفیر ایران در سنگاپور خواستار راه اندازی خط هوایی مستقیم سنگاپور به اصفهان شد و گفت: اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی و گردشگری می تواند نقطه عطف روابط اقتصادی ایران و سنگاپور باشد.
وی سنگاپور را یکی از مبادی مجدد کالا در جهان برشمرد و افزود: 40 درصد از تجارت جهانی از سنگاپور می گذرد ،20 درصد تعمیرات کشتی جهان و 200 شرکت کشتیرانی بین المللی در این کشور فعالیت می کند.
انصاری تاکید کرد: 124 بانک در سنگاپور مجوز فعالیت دارد که 120 بانک به صورت بین المللی فعالیت می کند.
وی مساحت این کشور را 719 کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: سنگاپور با 5/5 میلیون جمعیت سال 2017 بیش از 15 میلیون گردشگر جذب کرده است و نشان از توانمندی این کشور در صنعت گردشگری دارد.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش خواستار تسهیل فضای کسب و کار از سوی دولت شد و گفت: نقش دولت در ایجاد و تقویت رابط بین الملل ایران با سایر کشورها بسیار مهم و اثرگذار است.
مصطفی رناسی برقراری روابط بانکی را مهمترین خواسته فعالان اقتصادی از دولت عنوان کرد و افزود: مهمترین ابزار تجارت خارجی برقرار بودن روابط بانکی بین بانک های ایرانی با بانک های خارجی است.
وی تاکید کرد: برای صادرات باید کالای با کیفیت و قیمت تمام شده پایین تولید کنیم تا بتوان در بازارهای جهانی حضور داشه باشیم.
شریفی مسئول میز روابط اقتصادی ایران و سنگاپور در این همایش نیز اظهار کرد: حجم مبادلات تجاری تا 1353، 16 میلیون دلار، تا سال 1357 به 800 میلیون دلار رسید و تا یک میلیارد دلار در سال 1386 رسیده است.
وی بیشترین صادرات ایران به سنگاپور نفت و مشتقات نفتی برشمرد و گفت: مهمترین واردات ایران از سنگاپور روغن پالم، دانه آفتابگردان، سویا است.
مسئول میز روابط اقتصادی ایران و سنگاپور مهمترین کالای مورد نیاز سنگاپور را شامل ماشین آلات، موادسوختی، مواد پتروشیمی، مواد غذایی، مواد معدنی خام عنوان کرد.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/41393/ضرورت-راه‌اندازی-خط-هوایی-مستقیم-سنگاپور-به-اصفهان
بستن   چاپ