پیام سپاهان
کتاب کاشان شناسی در مدرسه های کاشان تدریس می شود
چهارشنبه 6 تير 1397 - 19:43:42
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس دانشگاه کاشان از تدریس کتاب «کاشان شناسی» در مدرسه های این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، عباس زراعت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: این کتاب اکنون با همکاری شهرداری، اداره آموزش و پرورش و دانشگاه کاشان در حال جمع آوری، تدوین و تالیف است.
وی افزود: کتاب کاشان شناسی پس از برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت توسط استادان دانشگاه به فرهنگیان در واحدهای آموزشی مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان کاشان تدریس خواهد شد.
زراعت با بیان اینکه این کتاب 150 صفحه ای دارای سه بخش «میراث فرهنگی» ، «میراث معنوی و آداب و رسوم» و «مشاهیر» منطقه کاشان است، تصریح کرد: دانشگاه کاشان متعهد به تدوین و تالیف کتاب کاشان شناسی بر اساس محورهای یاد شده در یک چارچوب کاربردی برای دانش آموزان است.
وی تاکید کرد: برای بهره گیری بهتر دانش آموزان از کتاب کاشان شناسی، بازدید دانش آموزان از مکان ها و اثرهای تاریخی فرهنگی کاشان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه کاشان بیان کرد: پس از تدوین اولیه کتاب و دریافت نظرهای کارشناسی به خصوص کارشناسان برنامه ریزی آموزشی و تالیف کتاب درسی آموزش و پرورش، نسبت به جمع بندی کتاب به صورت کاربردی اقدام خواهد شد.
وی بااشاره به اینکه در نظام دانشگاهی ایران به فرهنگ بومی کشور کمتر توجه شده است، گفت: این مهم در دانشگاه کاشان که در یک منطقه فرهنگی تاریخی است، به چشم می خورد و امید می رود با انتشار این کتاب، زمینه مطالعه و آشنایی دانش آموزان که نسلهای آینده را تشکیل می دهند، بوجود آید.
وی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه کاشان با وجودی که در مرکز استان قرار ندارد، در بین 31 استان کشور در تمام شاخص ها (25 شاخص)، فقط از پنج استان کمتر و از 26 استان بالاتر است و در برخی شاخص ها حتی از دانشگاه تهران هم بالاتر است.
زراعت با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در شاخص کیفی، سال گذشته در بین دانشگاه های کشور با کیفیت ترین دانشگاه شناخته شد، یادآور شد: این دانشگاه از سال 95 وارد شاخص های بین المللی شده که در همین مدت نتیجه های بسیار مثبتی داشته است.
وی همچنین از دریافت صدور مجوز ساخت پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی به مساحت 50 هکتار خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پارک که فقط در مرکز استان ها ساخته می شود هفته آینده با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در دانشگاه کاشان و در کنار شهرک صنعتی راوند، آغاز خواهد شد.
رئیس دانشگاه کاشان افزود: افزون بر اختصاص چهار میلیارد ریال بودجه اولیه برای اجرای این طرح، ردیف مستقلی نیز برای آن تعریف شده است که هرسال بودجه جداگانه ای را دریافت می کند.
امضای تفاهمنامه هوشمندسازی دانشگاه کاشان با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان پایلوت در کشور، برگزاری کنگره بین المللی اقتصاد گل محمدی در آذر امسال و راه اندازی آزمایشگاه استاندارد در دانشگاه کاشان از دیگر محور نشست خبری رئیس دانشگاه کاشان بود.
در این مراسم تفاهمنامه همکاری سه جانبه بین اداره آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دانشگاه کاشان برای گردآوری، تدوین و تالیف کتاب کاشان شناسی ویژه دانش آموزان این شهرستان امضا شد.
نزدیک به هفت هزار و 500 دانشجو در 154 رشته و گرایش دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان و حدود 55 هزارنفر دانش آموز در شهرستان کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/41402/کتاب-کاشان-شناسی-در-مدرسه-های-کاشان-تدریس-می-شود
بستن   چاپ