پیام سپاهان
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
مقاومت هایی در برابر ایجاد دولت الکترونیک انجام می شود
پنجشنبه 7 تیر 1397 - 12:14:09 AM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت الکترونیک در زمینه های مختلف گفت: متاسفانه در این ‌زمینه در طول سالهای اخیر با مقاومتهایی روبرو شده ایم.

 محمدجواد آذری جهرمی  در نشستی با جوانان شهرستان اردستان اظهار داشت: همانگونه که فناوری و اطلاعات در طول پنج سال گذشته با رشد باورنکردنی خود جهان را متحول ساخته است، پیشرفتهای ایران در طول دوران پس از انقلاب اسلامی نیز بی بدیل بوده است؛ سیری رو به رشد که شاید جوانان ما درباره آن اطلاعات کمی دارند.
وی افزود: هم اکنون یک هزار و 246 شهر کشور به پهنای باند موبایل متصل شده اند به نوعی که برای نخسیتن بار در زمینه پهنای باند مشترکان موبایل از کشورهای منطقه خاورمیانه پیشی گرفته ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پیش از خروج آمریکا از برجام دولت نرخ ثابتی برای ارز اعلام کرد ،گفت: بر این اساس از 15 میلیارد دلار منابع ارزی اختصاص یافته ، 220 میلیون دلار در عرصه مولایل بود که موجب فساد در این عرصه شد.
مقاومت هایی در برابر ایجاد دولت الکترونیک انجام می شود
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت الکترونیک برای رفع مشکلات کشور در زمینه خودرو، دارو و موبایل ابراز داشت: متاسفانه در طول این ‌سال‌ها در برابر ایجاد دولت الکترونیک مقاومت‌هایی انجام شده است که جای تامل دارد چراکه ظلمی در حق مردم محسوب می‌شود.
آذری جهرمی به مفهوم شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و بیان داشت: این شبکه ملی سهم جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی را ترسیم می‌کند و رسیدن به آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود در میان جوانان شهرستان اردستان با اشاره به اینکه تاکنون با استفاده از توان متخصصان کشورمان پیشرفت‌های زیادی در حوزه فناوری و اطلاعات داشته‌ایم، بیان داشت: پیام رسان‌ها گرچه نفش مهمی در فضای مجازی دارند اما تنها یک بخش کوچک از این فضا را به خود اختصاص می‌دهند.
ایجاد زیست بوم توسعه اشتغال در استان اصفهان
وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود از ایجاد زیست‌بوم توسعه اشتغال در استان اصفهان و اردستان خبر داد.
آذری جهرمی در ابتدای صحبت‌های خود با گرامیداشت ایام شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش ابراز داشت: دشمنان در ابتدای انقلاب تصور می‌کردند با این نوع اقدامات کشور ایران از رشد و پیشرفت باز می‌ماند اما 40 سال است این انقلاب به راه پر افتخار ادامه داده است و حتی ترور دانشمندان هسته‌ای نیز نتوانست کشور ما را از رشد و ادامه مسیر باز دارد.
فقدان حس جوانگرایی در برخی مسئولان، برخی مشکلات را رقم زده است
وی فقدان حس جوان‌گرایی و درک جوانان توسط برخی مسئولان را در ایجاد برخی مشکلات موثر ارزیابی کرد و بیان داشت: در واقع بسیاری از این معضلات مربوط به فاصله میان نسل‌ها است همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز رهنمودی بدین مضمون خطاب به برخی مسئولان فرمودند که لازم است جوانی خود در دهه 60 را به یاد آورند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/41407/مقاومت-هایی-در-برابر-ایجاد-دولت-الکترونیک-انجام-می-شود
بستن   چاپ