پیام سپاهان
عنايت دولت به مترو اصفهان در مقايسه با ديگر کلان شهرها!
دوشنبه 5 مهر 1395 - 9:24:47 AM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
سپاهان نيوز- عليرضا صلواتي در خصوص آخرين وضعيت قطار شهري اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر مهندس نورصالحي، معاون اداري مالي شهردار اصفهان با حفظ سمت به عنوان سرپرست قطار شهري اصفهان معرفي شد که مورد تاييد استاندار نيز قرار گرفت.
 
وي افزود: تمام تلاش اين است که را‌ه‌اندازي مترو در تاريخ تعيين شده در خط يک اتفاق بيفتد و بعد به تدريج ايستگاه‌ها وارد مدار شوند.
 
معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار اصفهان ادامه داد: روند پيشرفت خط يک قطار شهري اصفهان تنها در دو ايستگاه ميدان امام حسين(ع) و ميدان انقلاب کند است که آن هم به دليل حساسيت‌هاي ميراثي بوده و طبق آخرين اخبار اين ايستگاه‌ها به سفت کاري رسيده و آماده ريل گذاري است، اما بحث ايستگاه سازي براي آنها نسبت به ديگر ايستگاه‌ها اندکي با تاخير خواهد بود.
 
صلواتي تاکيد کرد: امروز خط يک ما تا ايستگاه چهارراه تختي را در مدار داريم و ايستگاه‌هاي هتل پل و آزادي به عنوان ايستگاه‌هاي اصلي ديگر نيز قطعا در موقع مقرر در مدار خواهند بود و از اين منظر مشکل خاصي نيست همان دو ايستگاه هم پس از راه‌اندازي خط يک با فاصله کمي در مدار قرار مي‌گيرند.
 
وي در پاسخ به اين سوال که آيا تاريخ هاي مطرح شده براي راه اندازي کامل خط يک مي‌تواند واقعي باشد، گفت: تمام تلاش مديريت شهري اين است که با وجود رکودي که بر کشور حاکم شده قطار شهري اصفهان در خط يک تا زمان اعلام شده توسط مديران شهري به پايان برسد و به همين منظور همه اولويت خود را بر روي قطار شهري گذاشته‌اند تا اين پروژه با کمبود بودجه مواجه نشود.
 
معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار اصفهان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه برخي از اعضاي شورا اعلام مي‌کنند که دولت در پروژه قطار شهري اصفهان بيش از شهرداري هزينه کرده است، اظها کرد: طبق برآوردها شهرداري اصفهان بيش از دولت در قطار شهري هزينه کرده است و آخرين بررسي‌ها نشان مي‌دهد که در خط يک قطار شهري اصفهان تاکنون 750 ميليارد تومان دولت و 1010 ميليارد تومان شهرداري اصفهان هزينه کرده است.
 
صلواتي ادامه داد: بحث ما با دولت بر سر اين موضوع است که اعتبار و بودجه کمتري نسبت به ساير شهرها به ما مي‌دهند.براي مثال به مشهد و تبريز 100 درصد اعتبار تخصيص داده شده است و دقيقا رقم 119 ميليارد تومان به مشهد و 110 ميليارد تومان به تبريز پرداخت شده اما براي اصفهان 111 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که100 درصد تخصيص داده نشده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/4159/عنايت-دولت-به-مترو-اصفهان-در-مقايسه-با-ديگر-کلان-شهرها!
بستن   چاپ