پیام سپاهان
شگفت‌زدگي انگليسي‌ها از کمک اقتصادي صنايع دستي به کشورشان
سه شنبه 6 مهر 1395 - 8:56:21 AM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
سپاهان نيوز- رئيس منطقه اروپا در شوراي جهاني صنايع دستي از انگلستان در اين هم‌انديشي در سخناني گفت:‌ براي انجام تکنولوژي در صنايع دستي نياز به نسل جديدي از سازنده‌ها داريم اما معمولا سيستم‌هاي آموزشي در کشورها اين کار را انجام نمي‌دهند و من خواهش مي‌کنم کاري کنيد که کشورتان به ساخت صنايع دستي اهميت بدهد تا کودکان و نوجوانان بتوانند در مدارس اين کار را انجام دهند.

رزي گرين‌ليز ادامه داد: استفاده از يک تکه چوب و گل بسيار مهم است و کودکان مي‌توانند با استفاده از اين‌ها اين حس خود را تقويت کنند. اگر اين کارها را نکنيم نمي‌توانيم بفهميم که چطور بايد زندگي کنيم. ما بايد صنايع دستي را وارد مدرسه کنيم زيرا اين موضوع اهميت ويژه‌اي دارد، بنابراين سعي مي‌کنيم دولت‌ها را متوجه اهميت اين موضوع کنيم.

او بيان کرد: ساختن صنايع‌دستي مهم است و آينده را مي‌سازد. خيلي خوب است که در بازار اصفهان مي‌بينيم نسل جديد، صنايع دستي را توليد مي‌کنند.

رئيس منطقه اروپا در شوراي جهاني صنايع دستي در بخش ديگري از صحبت‌هايش به لباس عروس ميدل کيت (همسر شاهزاده ويليام) اشاره کرد و تصاويري از آن را به حاضران در اين همايش نشان داد و گفت:‌ اين لباس زيبا ساخته الکساندر کويين است و به نوعي صنايع دستي محسوب مي‌شود زيرا توربافي خاصي دارد. سازنده اين لباس در دانشگاه انگلستان تدريس و با طراحان مختلفي کار مي‌کند. ما سعي مي‌کنيم دوزنده‌ها و کساني که اين کار را انجام داده‌اند را به جلوي صحنه بياوريم.

گرين‌ليز بيان کرد: صنايع دستي در معماري نيز بسيار مهم است. داستان‌هاي خارق‌العاده‌اي درباره اينکه  صنايع دستي در قرن 21 چطور به جامعه کمک مي‌کند، وجود دارد. موضوعي که براي ما مهم است ارزش اجتماعي صنايع دستي است زيرا صنايع دستي مي‌تواند احساس بهتر و آرامش به شما بدهد و شما مي‌توانيد از اين طريق مهارت‌هاي خودتان را بالا ببريد.

او در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما سه قسمت مهم در ساخت صنايع دستي داريم؛ شکل ساخت صنايع دستي که چطور مي‌توان اين کار را انجام داد يکي از اين سه قسمت است. ما پروسه‌هاي بسياري را در اين زمينه پيش مي‌بريم که شکل آن مهم نيست بلکه اينکه مردم چطور در اين باره با هم ارتباط برقرار مي‌کنند، مهم است. براي مثال يکي از طراحان دوزنده با جراحان انگليس کار کرد زيرا همان‌طور که مي‌توانيم لباسي را وصله بزنيم همان‌طور نيز مي‌توانيم مردم را وصله بزنيم تا آن‌ها بتوانند به زندگي‌شان ادامه دهند. بنابراين بايد به اين موضوع فکر کنيم که چگونه مي‌توان شکل‌هاي جديدي را در ارتباط با صنايع دستي بوجود آورد. به همين دليل براي انجام اين کار به نسل جديدي از سازنده‌ها در اين حوزه نيازمنديم.

رئيس منطقه اروپا در شوراي جهاني صنايع دستي با بيان اينکه تکنولوژي ديجيتال در اين حوزه بسيار مهم است، افزود: ما در دنياي مادي زندگي مي‌کنيم و نياز به ماديات داريم، بنابراين صنايع دستي مهم است و تکنولوژي در اين موضوع بسيار تأثيرگذار است. کاري که ما توانستيم در اين حوزه انجام دهيم و تأثير زيادي هم داشته اين است که صنايع دستي چطور مي‌تواند به اين موضوع کمک کند.

گرين‌ليز بيان کرد: در انگليس تحقيقات زيادي در زمينه اقتصادي و اجتماعي صنايع دستي انجام شده است. 44 هزار تجارت کوچک در صنايع دستي وجود دارد که به اقتصاد اين کشور کمک مي‌کند. حدود چهار ميليون دلار از اين طريق به اقتصاد انگليس کمک مي‌شود و وقتي مردم انگليس اين آمار را شنيدند شگفت‌زده شدند. منظور من اين است که متوجه شويم صنايع دستي به چه شکلي مي‌تواند به شکل معاصر دربيايد و چگونه مي‌توان از آن در عناصر مختلف استفاده کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/4164/شگفت‌زدگي-انگليسي‌ها-از-کمک-اقتصادي-صنايع-دستي-به-کشورشان
بستن   چاپ