پیام سپاهان
پناه بردن به زباله‌ها براي يافتن آذوقه
يکشنبه 18 مهر 1395 - 8:02:00 AM
نصف جهان
fiogf49gjkf0d

سپاهان نيوز- سيد حسن موسوي چلک درباره افزايش زباله‌گردان زن در جامعه با تأکيد بر گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در ميان اقشار مختلف، گفت: يکي از موضوعاتي که طي سال‌هاي اخير مشهودتر شده، وجود افرادي است که براي امرار معاش مجبورند؛ به کار در خيابان بپردازند که تکديگران و کودکان کار و خيابان از آن جمله‌ هستند.

وي ادامه داد: همچنين در حال حاضر با زناني مواجهيم که تنها بوده و براي تأمين معاش خود مجبور به کار در خيابان يا پارک هستند و متأسفانه اين پديده در حال افزايش است.

رئيس انجمن مددکاران اجتماعي ايران خاطرنشان کرد: تغذيه يکي از نيازهاي اين زنان است و نمي‌توانيم بگوييم اين افراد بدون غذا مي‌توانند زندگي کنند. مردم به اين زنان به دليل نداشتن کار و اينکه عموماً درگير اعتياد و مسائلي از اين دست هستند، کمتر کمک مي‌کنند.

وي با تأکيد براينکه مردم به زن سرپرست خانوار و کودک يتيم بيشتر کمک مي‌کنند و زنان معتاد کارتن‌خواب از سوي آنها کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرند، عنوان کرد: يکي از راه‌هاي تأمين معاش براي اين زنان علاوه بر تن‌فروشي و مسائلي از اين دست، پناه بردن به زباله‌ها براي يافتن آذوقه و مانده غذاي ديگران است يا اينکه بتوانند از داخل زباله‌ها چيزي پيدا کنند که قابل فروش بوده و بخشي از نياز خود را با استفاده از پول حاصله برطرف کنند.

موسوي چلک با اشاره به رابطه گسترده فقر در جامعه و بروز اين نوع رفتارها و شيوه‌هاي زندگي در جامعه تصريح کرد: امروز همانطور که رهاشدگي و تنهايي زنان را در شهرهاي بزرگ داريم، شاهد زباله‌گردي زنان هم هستيم. هرچند اين موضوع هنوز خيلي فراگير نشده اما چندان هم دور از انتظار نيست که در شهرهاي کوچک هم شاهد اين پديده باشيم.

اين مددکار اجتماعي در ادامه بر کاهش مسئوليت اجتماعي در جامعه و بي‌تفاوتي مردم نسبت به محيط پيراموني به عنوان يکي از عوامل افزايش پديده زنان زباله‌گرد و کارتن‌خواب تأکيد کرد.

موسوي چلک با تأکيد براينکه خيابان جاي امني براي زنان نيست، گفت: اين موضوع مي‌تواند تبعات مختلفي داشته باشد که سوءاستفاده از اين زنان، گرايش آنان به اعتياد و مسائل اخلاقي، قرار گرفتن در معرض خشونت، عدم توانايي اعتراض در برابر تضييع حقوقشان، ابتلا به بيماري‌هاي مختلف از جمله ايدز و هپاتيت، ارتکاب به جرائم مختلف از جمله سرقت، مشارکت در توزيع مواد و... از آن جمله است.

وي در پايان خاطرنشان کرد:‌ اين زنان خانه و خانواده را تجربه نمي‌کنند که موضوعي بسيار مهم و در خور توجه است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/4200/پناه-بردن-به-زباله‌ها-براي-يافتن-آذوقه
بستن   چاپ