پیام سپاهان
طیبی تاکید کرد:
لزوم تولید علم برای حل مشکلات/ نباید بازار کشور را به فناوری‌های خارجی واگذار کنیم
شنبه 9 تیر 1397 - 11:00:53 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در مورد ورود فناوری‌ها به داخل کشور باید طوری عمل کنیم که بازار خود را کاملا به آنها واگذار نکنیم، می‌توانیم به صورت مدیریت شده این فناوری‌ها را وارد و آنها را پرورش دهیم، برای مثال امروز در بحث ریلی و حمل و نقل ریلی و آب شیرین کن توانسته‌ایم فناوری را در ایران به مرحله اجرا برسانیم.
  حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: جهاددانشگاهی به مسایل به صورت کاربردی ورود می‌کند و کاربردی بودن را در راس امور خود قرار می‌دهد و به همین منظور 132 گروه پژوهشی وجود دارد که فعالیت‌ها را به صورت کاربردی پیش ببرند.
وی ادامه داد: تولید علم برای حل مشکلات در دستور اصلی کار جهاد دانشگاهی قرار دارد و سعی می‌کنیم علم را به فناوری بدل کرده و سپس ایجاد اشتغال و ثروت کنیم.
رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پروژه‌های جهاد دانشگاهی با نگاه کاربردی پیش خواهد رفت، ادامه داد: در اکثر پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی نظیر مترو، حفر چاه نفت، نمک زدایی از نفت و ... نیز فناوری‌ها با استفاده از سیستم کاربردی شده است.
طیبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در حوزه اشتغال اولین سازمان اشتغال توسط جهاددانشگاهی ایجاد شده و در 9 استان فعالیت می‌کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/42406/لزوم-تولید-علم-برای-حل-مشکلات--نباید-بازار-کشور-را-به-فناوری‌های-خارجی-واگذار-کنیم
بستن   چاپ