پیام سپاهان
سرمربی بسکتبال سه نفره زیر 23 سال بانوان:
تلاش می‌کنیم در جاکارتا مطلوب‌ترین نتیجه را بگیریم
دوشنبه 11 تير 1397 - 13:28:06
سپاهان نیوز - سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر 23 سال بانوان گفت: نمی‌گویم چون اولین بار است در بازی‌های آسیایی شرکت می کنیم پس اگر مقام هم نیاوردیم، نیاوردیم یا حتما باید مقامی کسب کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا مطلوب ترین نتیجه‌ای را که شایسته‌ی تیممان است، به دست آوریم.
آزاده زمانپور در گفت‌وگو با ایسنا با اظهار امیدواری به وضعیت تیم بسکتبال سه نفره زیر 23 سال بانوان برای بازی‌های آسیایی، به تشریح شرایط آماده سازی این تیم برای حضور در جاکارتا پرداخت و گفت: اردویی چهار روزه با حضور 10 بازیکن درتهران برگزار کردیم. تمرین‌های خوبی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر داشتیم و روی مهارت های انفرادی، مسائل تاکتیکی و بدنسازی بازیکنان کار کردیم.
او در ادامه خواستار امکانات رفاهی بیشتر برای تیم ملی شد و بیان کرد: شرایط خوب است اما به مسئولان هم گفته‌ام به عنوان تیمی که به بازی‌های آسیایی می‌رود به این تیم نگاه کنیم و امکانات بیشتری برایش فراهم کنیم و آن را در اولویت قرار دهیم. وقتی تیمی هر روز در دو نوبت دو ساعت و نیم تمرین کند، خوابگاه و حمام راحت می‌خواهد. اینکه در خوابگاهی با شرایط بد اسکان داده شود، دوش نباشد و آب سرد باشد شایسته یک تیم ملی نیست. البته ممکن است به خاطر اینکه اولین اردویمان بود این مشکلات وجود داشته ودر اردوهای بعدی برطرف شوند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر 23 سال بانوان در ادامه برگزاری اردوهای پی در پی را از برنامه آماده سازی این تیم دانست و افزود: در برنامه داریم که اردوهایمان را با فاصله زمانی کمتری برگزار کنیم. اما هفته جاری به خاطر برگزاری مسابقه‌های قهرمانی بسکتبال زیر 23 سال بانوان و برای جلوگیری از آسیب دیدگی بازیکنان، اردو نداریم اما بعد از مسابقه‌های قهرمانی کشوری اردوی دوم را در اصفهان برگزار می‌کنیم.
او در مورد بازی‌های تدارکاتی پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: از مرداد بازی‌های تدارکاتی‌مان شروع می‌شود که هماهنگی آنها با کمیته بسکتبال سه نفره است. اردوها و بازی‌های تدارکاتی را از نظر زمان بندی که چه موقع و کجا باشد، مشخص کرده‌ایم اما اگر رویدادهایی خارج از کشور برگزار شود که بتوانیم در آنها شرکت کنیم، نظر کمیته بسکتبال سه نفره بانوان اعزام به این رویدادها است، درغیر این صورت در رویدادهای داخلی و با تیم‌های داخلی برنامه‌مان را پیش می‌بریم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر 23 سال بانوان در پاسخ به این سوال که آیا بازی تدارکاتی خاصی مد نظرتان هست، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی جاکارتا پیشنهاد دادیم که در شمال یا جنوب کشور حتما اردو داشته باشیم و فدراسیون در این زمینه قرار است با ما همکاری کند.
زمانپور در مورد زمان تعیین چهار بازیکن اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: بازیکنان انتخابی باید از بین نفرات دعوت شده باشند و این اجازه را به خودمان نمی‌دهیم که بازیکنان را بدون محک زدن در اردوها انتخاب و معرفی کنیم. تعدادی از این بازیکنان با تیم ملی بزرگسالان تمرین داشتند اما در نهایت هماهنگی‌ها و مواردی که در کار تیمی می خواهیم را باید در اردوها ببینیم. بعداز چند اردو تعداد بازیکنان دعوتی ریزش می‌کند و به شش نفر می‌رسد. تمرین‌هایمان را ادامه می‌دهیم تا نزدیک به اعزام چهار نفر را انتخاب می‌کنیم.
او در مورد احتمال انتخاب کیمیا یزدیان طهرانی که تجربه بازی در مسابقه‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان را در کارنامه دارد، گفت: کیمیا این تجربه را کسب کرده است، اما نمی‌توانم بگویم به دلیل حضور در این مسابقه‌ها صد درصد انتخاب می‌شود. او باید در این تیم با انگیزه تلاش کند. این بازیکن در ترکیب تیم بزرگسالان خوب جواب داد اما شاید در ترکیب تیم زیر 23 سال شرایط متفاوت باشد.
اودر این مورد افزود: هر بازیکنی در هر جایگاهی باید تمام تلاشش را بکند. ممکن است مواردی که از این بازیکنان می‌خواهم متفاوت با مواردی باشد که سرمربی تیم بزرگسالان خواسته است. هر بازیکنی که بتواند خودش را با آنچه که در این تیم از آنها می‌خواهیم تطبیق دهد، می تواند جزو چهار نفر انتخابی برای اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا باشد.
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر 23 سال بانوان در مورد سطح بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: بعد از انجام قرعه کشی با اطمینان بیشتری می‌توان درباره سطح این بازی‌ها نظر داد. با این حال فکر می‌کنم استرالیا و نیوزلند در این بازی‌ها حضور ندارند اما تیم‌های فیلیپین، ژاپن و چین تیم‌های سریعی هستند. شاید به لحاظ سرعتی اسیر این تیم ها بشویم اما به این تیم ملی امیدوار هستم. از تمام کسانی که پیش از من برای این تیم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم، زیرا اکنون بازیکنان آماده‌ای داریم که می‌توانیم در تیم ملی از آنها استفاده کنیم به گونه‌ای که کارمان هماهنگی بین این بازیکنان است تا بتوانیم نتیجه‌ی مطلوب و قابل قبولی کسب کنیم. نمی گویم چون اولین بار است در این بازی‌ها شرکت می کنیم پس اگر مقام هم نیاوردیم نیاوردیم یا حتما باید مقامی کسب کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا مطلوب ترین نتیجه‌ای را که شایسته‌ی تیممان است، به دست آوریم.
زمانپور در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به این موضوع که نظرکمیته بسکتبال سه نفره جداسازی دو سبک بسکتبال سه نفره از پنج نفره است، گفت: اگراین موضوع شکل بگیرد و بازیکنان این دو سبک از هم جدا شوند، می‌توان با نظم بهتر، فکر گسترده تر و آینده نگری مفیدتری در این راه پیش رفت.
او در پاسخ به این سوال که در صورت جداشدن این دو سبک، کدام را انتخاب می‌کند بیان کرد: در حال حاضر نظر فدراسیون بسکتبال این بوده است که سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره باشم، به نظر آنها احترام می‌گذارم و فکر می‍‌کنم نظر جمعی فدراسیون بسکتبال و کمیته سه نفره بوده است که به من اعتماد کردند. امیدورام بتوانم تمام تلاشم را کنم تا شرمنده آنها نشوم. در حال حاضر تمرکزم روی تیم ملی سه نفره است. بعد از بازی‌ها در مورد این موضوع تصمیم گیری می‌کنم.
زمانپوردر پایان درباره ادامه همکاری به عنوان سرمربی تیم ملی با فدراسیون بسکتبال پس از پایان بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در مورد سرمربیگری این تیم صحبت‌هایی که داشتیم یک مسیر طولانی است، اما در ذهنم پیش نمی‌روم و در حال حاضر به بازی‌های جاکارتا فکر می‌کنم و اگر فدراسیون بخواهد با من همکار داشته باشد باز هم به این موضوع فکر می‌کنم و تمام تلاشم را برای تیم ملی انجام می‌دهم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42517/تلاش-می‌کنیم-در-جاکارتا-مطلوب‌ترین-نتیجه-را-بگیریم
بستن   چاپ