پیام سپاهان
انصاری:
آشنایی با حافظ و صائب یکی از راه‌های مقابله با جنگ فرهنگی است
دوشنبه 11 تير 1397 - 14:01:40
سپاهان نیوز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جوانان ما باید با اشخاصی مثل صائب و حافظ و ... آشنا شوند این مهم یکی از راه‌های مقابله با دشمن است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حجت السلام انصاری در شمشین نکوداشت مولانا صائب تبریزی اظهار کرد: در بین همه هنرها دو هنر قدمت بیشتری نسبت به مابقی دارند یکی شعر و دیگری نقاشی، این موضوع نشان دهنده این است که در همه زمان‌ها مردم به شعر نیاز داشته‌اند و یکی از وسایل اصلی زندگی معنوی و روحی مردم بوده است.
وی افزود: شعر و شاعر یک ثروت ملی است. وقتی می‌گویم ثروت جنبه مادی آن به ذهن ما می‌آید، اما اصلی‌ترین ثروت،ثروت معنوی و روحی است که شعر و شاعری یکی از بزرگترین ثروت هر مردم و زبان هر کشوری است .در این میان به سه ثروت باید توجه ویژه‌ای شود یکی خود شعر که زاییده خوش ذهن شاعر است و ثروت دیگر خود شاعر و در کنار آن مردم است. این سه ضلع ارزشمند سه ضلع اصلی این ثروت است. 
انصاری ادامه داد: زبان فارسی به عنوان یک افتخار بزرگ برای مردم ایران محسوب می شود که ریشه‌ای بسیار کهن دارد در این زبان شعر و شاعری یک اصالت بزرگ محسوب شده و حتی اگر کسی از شعر و شاعری مطلع نباشد به راحتی می‌تواند نام ده‌ها شاعر را بگوید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: باید ثروتی به نام شعر باید در هر دوره ای ایجاد و آن را حفظ و گسترش داد و بتوان این ثروت را کارا کرد.یکی از جنبه‌های حفظ این ثروت بزرگ تجلیل از بزرگان این ثروت است.
انصاری در مورد یکی دیگر از جنبه‌های شعر صائب اظهار کرد: می‌توان رنگ دین اسلام و تعالیم قرآن کریم را در شعر صائب و حافظ پیدا کرد چراکه تمامی اشعار این شعرا از قرآن گرفته شده است، یکی دیگر از جنبه‌های شخصی صائب؛ مسلمانی معتقد، قرآن پژوهشی بسیار مبرز و علاقه مند به اهل بیت است و جوانان و شعر دوستان باید شعرا را از این منظر نیز بررسی کنند.
وی با اشاره به اینکه آرامگاه صائب هیچ چیزی کم‌تر از ارامگاه سعدی و حافظ ندارد، ادامه داد: مقبره صائب نیاز به توجه و نگهداری بیشتری دارد و باید به مکانی گردشگری بدل شود که هر گردشگری که وارد اصفهان می‌شود حتی خود مردم هنر دوست اصفهان با رغبت و میل از این مکان دیدند و استفاده ببرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جوانان ما باید با اشخاصی مثل صائب و حافظ و ... آشنا شوند این مهم یکی از راه‌های مقابله با دشمن است که بسیار ناجوانمردانه در حوزه فرهنگ به جان جوانان ما افتاده است و ترویج معقوله های شعر و ادب و برگزاری همایش‌های شعر و شاعری است می تواند در مقابل این جنگ سپری باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42522/آشنایی-با-حافظ-و-صائب-یکی-از-راه‌های-مقابله-با-جنگ-فرهنگی-است
بستن   چاپ