پیام سپاهان
رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:
ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های صادراتی سنگ
دوشنبه 11 تير 1397 - 14:34:11
سپاهان نیوز - رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان از توجه اتاق به توسعه زیرساخت های صادراتی خبر داد و گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی سنگ و زمینه سازی برای ایجاد موسسه آموزش سنگ اتحادیه اروپا در اصفهان از جمله فعالیت های اتاق در این راستا است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، احمد خوروش در نشست کمیته سنگ های تزیینی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، ایجاد نمایندگی موسسه آموزش سنگ ایتالیا در اصفهان را گامی اثرگذار در افزایش سطح کیفی و کمی تولیدات سنگ این استان برشمرد و اظهار کرد: مجهز شدن واحدهای سنگ بری به تکنولوژی روز می تواند تولیدات با معیارهای بین المللی به بازارهای بین المللی عرضه کنند.
وی افزود: حضور ایتالیا در صنعت سنگ استان اصفهان می تواند زمینه ارتقا این صنعت را فراهم کند.
نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست بهره برداری صحیح از منابع را مهمترین مساله صنعت سنگ برشمرد و افزود: ارتقای سطح آموزش واحدهای سنگبری و افزایش بهره بری می تواند به تقویت و توسعه این صنعت کمک کند.
علی خیرالهی افزایش دلار و یورو را فرصتی بدیل برای صادرکنندگان سنگ های تزیینی دانست و گفت: فعالان سنگ باید از این فرصت برای بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده کنند. 
وی مهمترین چالش صنعت سنگ ایران را ناتوانی در تامین بلندمدت بازارهای بین المللی برشمرد و گفت: متاسفانه درخواست های بلندمدت و متراژ بالای سنگ به سختی قابل تامین است.
دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: با توجه به عدم آموزش کامل از نسلی قبلی به بعدی و نیز نیازسنجی جدی انجام شده باید در تمام سطوح از کارگران سطوح پایین تا بالاترین سطوح مدیران آموزش اجرا شود.
شهریار شعبانی اضافه کرد: جذب هفت میلیون یورو سرمایه گذاری از یونیدو (سازمان بین المللی توسعه صنعتی ملل متحد) همراه با عقد قرارداد در چهار بند ایجاد انستیتوی آموزشی، ایجاد مرکز استاندارد، ایجاد مرکز مبادلات تجاری و در نهایت توسعه تعاملات نمایشگاهی در حال انجام است.
وی افزود: پیشنهادات تعهدات دوطرفه در حال مذاکره بوده و نیاز است طرف ایرانی نیز مبلغی به صورت نقدی و زیرساخت مهیا کند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42526/ضرورت-توجه-به-توسعه-زیرساخت‌های-صادراتی-سنگ
بستن   چاپ