پیام سپاهان
نوروزی در مراسم بزرگداشت صائب:
بگذارند و بگذاریم تا اصفهان شهری سرزنده و زیست پذیر باشد
دوشنبه 11 تير 1397 - 14:34:14
سپاهان نیوز - شهردار اصفهان گفت: اکنون که وضعیت زاینده رود تغییر پیدا نکرده است؛ بگذارند و بگذاریم تا شهر با رعایت همه جوانب برای مردم شهری سر زنده باشد شهری زیست پذیر باشد شهری شاداب باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان قدرت الله نوروزی در ششمین بزرگداشت صائب اظهار کرد : امشب صائب نقطه اتصال اصفهان و تبریز شده و این نخستین همایش مشترک این دو شهر است. در سفری که به تبریز داشتم در زمانی که تبریز 2018 مطرح بود و همه آمده بودند تا در خصوص انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام همایشی برگزار کنند تفاهم نامه ای بین دو شهر اصفهان و تبریز امضا شد که قرار بر این شد بین این دو شهر تعاملات فرهنگی و گردشکی و از این دست اتفاقات بیشتر رخ بدهد.
وی با اشاره به اینکه در شیراز همه سعدی و حافظ را زیارت می‌کنند، افزود: مقبره صائب را به مکانی تبدیل می کنیم که به پایگاه گردشگری تبدیل شود و هرکسی که به اصفهان آمد به زیارت مقبره صائب هم بیاید و می‌خواهیم هرکسی به اصفهان می آید صائب را به عنوان یکی از مردان بزرگ بشریت که در سرزمین ایران استقرار یافته است را زیارت کند و این آروزی ادبیان و شعرا را می‌خواهیم عملی کنیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: شهر ما امروز مصیبت زده و زاینده رود او خشکیده است و همه در تلاش هستند و ما هم تلاش می‌کنیم تا شاهد جاری شدن دوباره آب در زاینده رود در این شهر تشنه باشیم.ولی اکنون که این وضعیت تغییر پیدا نکرده است بگذارند و بگذاریم تا شهر با رعایت همه جوانب برای مردم شهری سر زنده باشد شهری زیست پذیر باشد شهری شاداب باشد.
نوروزی تاکید کرد: مگر امشب چه اشکالی به چنین جلسه ای وارد است که برخی بر نمی تابند مگر چیزی جز تکریم انسانیت است و بیان واژه های زیبا از زبان کسانی که به دین اسلام و سرزمین خود وفادارند گفته می شود.
وی تصریح کرد: بیایید تا همه باهم دردی جز کشور، مردم و خدمت به مردم نداشته باشیم.مردم بیش از همیشه محتاج خدمت هستند و جامعه بیش از همیشه به تلاش من و شما نیازمند است و وحدت ابزار همه این ها است. باید همه به گونه ای تلاش کنیم تا اصفهان شهر تاریخی و میراثی و شهر خلاق که نمونه آن کمتر در جهان دیده می شود به جایگاه واقعی خودش برسد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هیچکس به هیچ دلیلی نباید مانع رشد و پیشرفت این شهر و مانع توسعه اصفهان شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42527/بگذارند-و-بگذاریم-تا-اصفهان-شهری-سرزنده-و-زیست-پذیر-باشد
بستن   چاپ