پیام سپاهان
معاون فرهنگی شهردار تبریز:
صائب تبریزی گوهری از تبریز در دل اصفهان است
دوشنبه 11 تير 1397 - 15:13:48
سپاهان نیوز - معاون فرهنگی شهردار تبریز گفت: قطب الدین کازرونی شیرازی می گوید"من این مزیت ها را تبریز دیدم و تبریز بهشتی از بهشت های روی زمین است که از آن بهشت روی زمین یک دری و گوهری در اصفهان است و آن صائب تبریزی است". 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، احمد حمیدی در ششمین بزرگداشت صائب تبریزی، اظهار کرد: ما در تبریز برای برگزاری کنگره بین اللملی صائب به مناسب 350 سالگرد ارتحال صائب تبریزی آماده می‌شویم و طبق تفاهمنامه امضا شده بین اصفهان و تبریز دبیر خانه مشترکی ایجاد شده و برگزاری این سالگرد جزئی از برنامه‌های تبریز 2018 است.
وی با بیان اینکه من سلام گرم مردم آذربایجان و مردم شهر فرهنگ دوست و زبان شناس تبریز را به شما مردم اصفهان یکی از شهرهای بافرهنگ ایران زمین می‌رسانم، افزود: "قطب الدین کازرونی شیرازی" یکی از عرفای قرن هفتم کتابی دارد با نام "تحفت السعدیه" که در این کتاب ویژگی های شهر های تمدن ساز بدین گونه امده است، "حاکم عادل" "آب روان" "طبیب ماهر" و "بازار رواج" داشته باشد آن شهر مزیت تمدن سازی را دارا است.
معاون فرهنگی شهردار تبریز تاکید کرد: قطب الدین کازرونی شیرازی می گوید"من این مزیت ها را تبریز دیدم و تبریز بهشتی از بهشت های روی زمین است که از آن بهشت روی زمین یک دری و گوهری در اصفهان است و آن صائب تبریزی است". 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42534/صائب-تبریزی-گوهری-از-تبریز-در-دل-اصفهان-است
بستن   چاپ