پیام سپاهان
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مسجد محل جناح بازی و سیاسی کاری نیست
سه شنبه 12 تير 1397 - 21:26:35
سپاهان نیوز - اصفهان - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجد محل جناح بازی و سیاسی کاری نیست بلکه مکانی عمومی و بستری برای حضور همه اقشار مردم است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین " حبیب رضا ارزانی " روز سه شنبه در نشست مشترک مسئولان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در هتل سپاهان اصفهان افزود: فعالیت جناحی و حزبی در مسجد متناسب با کارکرد مساجد نیست و باید مساجد محل وحدت همه اقشار و گروه های سیاسی باشند.
وی بیان کرد: جانب داری از گروه خاصی در یک مسجد و جلوگیری از حضور گروه های مختلف مردمی در این پایگاه دینی، خیانت به جایگاه عظیم مساجد است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد وحدت در بین مردم را از مهمترین وظایف کانون های مساجد دانست و تصریح کرد: تمامی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید زمینه ساز ایجاد وحدت، انسجام و مشارکت در فعالیت های مساجد باشند و نباید کسی و یا گروهی از مساجد دور شوند.
وی انجام فعالیت های پویا و متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان را از دیگر وظایف کانون های مساجد بیان کرد و افزود: فعالیت های انفعالی، بدون برنامه و ساکن از تهدیدهای پیش روی فعالیت های مساجد است و مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای اجرای برنامه های پویا و فعال در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی برنامه ریزی کنند.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به برخی مشکلات کشور از جمله کمبود آب، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری در فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب و سایر حامل های انرژی دارند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از دیگر دغدغه های مسئولان کشور است، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی برای آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی از وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید در این راستا با دستگاه های دیگر نیز تعامل کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایده پردازی و اجرای ایده های جدید را مورد توجه دانست و اذعان کرد: سامانه سحاب برای جمع آوری ایده های مسجدی و حمایت از آن ها در ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده که فرصتی برای رشد ایده های جوانان مسجدی است.
وی نقش مسئولان دبیرخانه های کانون مساجد و ستاد عالی در حمایت، هدایت و تسهیل شرایط فعالیت کانون های مساجد را ضروری دانست و گفت: مدیران ستاد عالی کانون های مساجد در کلیه رده ها باید شرایط را برای فعالیت بیش از بیش مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم کنند.
24 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور راه اندازی شده که هزار 800 باب آن در استان اصفهان قرار دارد.
گردهمایی و نشست مدیران و مسئولان دبیرخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور بررسی چگونگی فعالیت های این کانون ها و برنامه ریزی در این راستا روز سه شنبه در اصفهان آغاز شد و فردا ( چهارشنبه ) به کار خود پایان می دهد.
7131/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42603/مسجد-محل-جناح-بازی-و-سیاسی-کاری-نیست
بستن   چاپ