پیام سپاهان
بودجه شهرداری خمینی شهر تکافوی طرح های توسعه را نمی دهد
چهارشنبه 13 تير 1397 - 13:37:41
سپاهان نیوز - اصفهان- شهردار خمینی شهر گفت: بودجه ودرآمد سرانه این شهرداری برای اجرای طرح های توسعه و خدمات شهری ناکافی و اندک است.
به گزارش ایرنا، علی اصغر حاج حیدری روز چهارشنبه هنگام بازدید خبرنگاران از پروژه های خمینی شهر افزود :بودجه سرانه این شهرداری برای هرشهروند 450هزار تومان است در حالی این رقم برای هر شهروند اصفهانی رقمی بیش از یک میلیون و500هزارتومان برآورد می شود.
وی خمینی شهر را منطقه ای مهاجر پذیر با تراکم جمعیتی بالا عنوان کرد گفت: سرریز جمعیت استان وارد این شهر می شود و اگر از طرف مدیریت استان اصفهان حمایت نشویم قادر به اجرای طرح های خدمات شهری در حد مطلوب نخواهیم بود.
شهردارخمینی شهر همچنین به خشکسالی وکاهش منابع آبی برای آبیاری فضاهای سبز پرداخت و گفت :70درصد آب مورد نیاز درختان در مجموعه فضاهای سبز این خطه با شبکه آبیاری قطره ای تامین می شود.
حاج حیدری گفت: هرچند خشکسالی وکم آبی نگران کننده است اما بوستان ها و فضای سبز شهری به زنده بودن شهر کمک می کند و ما براساس نیاز مردم فضای سبز فعلی را حفظ می کنیم.
وی به ابتکار و خلاقیت شهرداری برای حفظ روحیه نشاط و شادی مردم خصوصا کودکان اشاره کرد و گفت: چند بوستان بزرگ و اثرگذار مثل پارک کوهستانی لادر، به عنوان پارک خشک با باغچه گل ، آب نما و شن های رنگی و چیپس چوب در این شهر ساخته شده است و سعی می کنیم با آب اندک پارک ها را حفظ کنیم.
شهردارخمینی شهر راه اندازی پارک های خشک را راهی برای حفظ نشاط کودکان دانست و گفت: بیشتر انرژی ما برای احداث پارک های شبانه است و بعد از گذشت 30سال ، ایده پارک های خشک را اجرا کرده ایم.
حاج حیدری با بیان اینکه نیازهای شهر براساس نظر سنجی ها اجرا می شود افزود: در یکی از طرح های اجرا شده در فضایی 2 کیلومتری حاشیه یک پارک خشک احداث شده ، امکانات ورزشی ایجاد می شود.
وی گفت: آموزش آداب شهروندی ، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و برنامه های مفرح ازمهم ترین اقدامات برای ایجاد شهری شاد است.
شهردار خمینی شهر تاکید کرد: علاوه بر فضاهای سبز؛ زیر سازی و آسفالت معابر و خیابان ها مهم ترین اولویت های شهری است که با اولویت نقاط محروم و در قالب برنامه های چهار ساله اجرا می شود.
شهردار خمینی شهر وجود اراضی باغی ، زراعی و مناطق کوهستانی شمال شهر را سبب کمبود زمین به منظور اجرای طرح های توسعه دانست و گفت: شهرداری تنها برای توسعه گردشگری قادر به اعطای زمین به سرمایه گذار و اجرای طرح های توسعه در محلات و مناطق مختلف است.
وی در خصوص تعهدات دولت به شهرداری ها گفت: دولت هیچ تعهدی به شهرداری ندارد و آنچه حمایت می شود در قانون دیده شده است و برخی منابع مالی در قالب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی ها تزریق می شود.
شهرستان خمینی شهر در 12 کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و یکی از کهن ترین شهرستان های استان اصفهان است.
این منطقه با بیش از 300 هزار نفر جمعیت ، یکی از شهرستان های پرجمعیت استان اصفهان است.
شهر خمینی‌شهر نیز که پیش از انقلاب 1357 همایونشهر و پیش تر از آن سِدِه و ماربین نامیده می‌شد؛ در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.
/ 6022 / 7141

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42627/بودجه-شهرداری-خمینی-شهر-تکافوی-طرح-های-توسعه-را-نمی-دهد
بستن   چاپ