پیام سپاهان
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان خبر داد:
امدادرسانی اورژانس اصفهان به 15 بیمار از طریق امداد هوایی
چهارشنبه 13 تير 1397 - 14:54:55
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، 9 مورد ماموریت هوایی داشتیم و 15 بیمار را از طریق بالگرد جابه جا کردیم.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واژگونی خودروها سهم زیادی در بروز تصادفات دارد و غالبا در واژگونی خودرو تمام سرنشینان مصدوم می شوند.
وی به میزان تصادفات در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و بیان داشت: بالاترین میزان حوادث طی سه ماهه اول امسال را تصادفات شهری شامل می شود که اورژانس 12 هزار و 19 حادثه را پوشش داده است و در این مدت تنها چهار هزار و 433 حادثه در جاده‌های استان اصفهان به وقوع پیوسته است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اظهار اینکه بیشترین امدادرسانی اوراژانس را به افراد غیر تصادفی داشتیم، گفت: بالاترین آمار تماس به 115 مربوط به بیماران تنفسی و قلبی و غیره است که درخواست کمک داشتند که در سه ماهه اول امسال 37 هزار و 461 مورد ماموریت غیرتصادفی و 16 هزار و 452 مورد ماموریت تصادفی از سوی ماموران اورژانس پیش بیمارستانی پوشش داده شده است.
وی از ارائه خدمات سرپایی به 9 هزار و 903 نفر در طول این مدت خبر داد و گفت: این در حالی است که 37 هزار و 949 بیمار را پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان انتقال دادیم.
راستین ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف اورژانس کمک رسانی به زنان باردار است که از تمام ظرفیت خود برای زنده نگه داشتن مادران و نوزادان آنها استفاده می کنیم و این ماموریت ها که در این سه ماه، 4 مورد بوده برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان داشت: از اول امسال تاکنون، 78 بیمار دچار ایست قلبی تنفسی را احیا کردیم و به زندگی برگردانیم که از افتخارات اورژانس است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان داشت: از اول امسال تا پایان خرداد بیشترین امدادرسانی را به بیماران قلبی داشتیم که با آمار پنج هزار و 833 بیمار قلبی، پس از آن بیماران تنفسی جای دارند که دو هزار و 368 مورد را شامل می شود و یک هزار و 978 مصدوم ناشی از سقوط و 48 مورد مسمومیت با مونوکسید کربن داشتیم و 22 نفر را از غرق شدگی نجات دادیم.
وی امداد هوایی را یکی دیگر از روش های امدادرسانی اورژانس نام برد و افزود: در این مدت 9 مورد ماموریت هوایی داشتیم و 15 بیمار را از طریق بالگرد جابه جا کردیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42637/امدادرسانی-اورژانس-اصفهان-به-15-بیمار-از-طریق-امداد-هوایی
بستن   چاپ