پیام سپاهان
شاقول: باید 10 درصد دانشجویان دانشگاه ها غیر ایرانی باشد
چهارشنبه 13 تير 1397 - 16:40:39
سپاهان نیوز - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در شبکه ها دست به عصا تبلیغ می کنیم، گفت: حرکت به سمت آموزش بین المللی ماموریت دانشگاه های سطح یک است و بر این اساس باید حدود 10 درصد دانشجویان دانشگاه ها غیر ایرانی باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، یوسف شاقول امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امر آموزش عالی یکی از مهمترین زمینه ها برای بین المللی سازی کشور است و تا به حال یکی از بخش هایی که توانسته بار معرفی کشور را به جهان به عهده بگیرد آموزش عالی است.
وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از 70 سال با جاذبه های تاریخی شهر اصفهان بستر مناسبی برای بین المللی سازی است و دانشگاه اصفهان در زمینه بین المللی سازی عزمش را جزم کرده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان قدم های مناسبی برداشته و سعی داشته زیر ساخت های اداری و تشکیلاتی را به روز کند. در این دانشگاه شورای سیاستگذاری بین المللی سازی داریم که 90 درصد اعضای هیئت رییسه این دانشگاه عضو شورا هستند و جلسات یک ماهه گرفته می شود.
شاقول گفت: کمیته بین المللی سازی در دانشگاه، امر مهم تشکیلاتی برای پیشبرد اهداف است، همچنین دانشکده ها نماینده ای از همکارانی که تجربه بین المللی دارند را انتخاب کرده تا به عنوان نماینده دانشکده ها فعالیت های بین المللی را رصد کنند.
وی با اشاره به تنوع بخشی به فعالیت های بین المللی تصریح کرد: در دو سال اخیر با تدوین شیوه نامه "استاد وابسته" این دانشگاه توانسته از 6 استاد برجسته دانشگاه های مهم جهان دعوت و همچنین جذب کند. همچنین دوره های مشترکی نیز راه اندازی کرده ایم که در دفترچه امسال 4 دوره مشترک به تصویب رسیده که تا آخر تیرماه مصاحبه های حضوری انجام خواهد شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی گفت: در سامانه بیش از 250 نفر ثبت نامه کردند که اگر تعداد افرادی که دیگر مراجعه نکرده اند را از این آمار کم کنیم حدود 200 نفر دانشجوی خارجی خواهیم داشت که این رقم نشان از افزایش حدود صد درصدی در جذب تعداد دانشجو است.
شاقول ادامه داد: تلاش کرده ایم تا به دلیل عدم آشنایی دانشجویان غیر ایرانی در امور آموزشی و بقیه امور مد نظرشان تنها به یک مرجع مشخص مراجعه کنند، البته آرمان ما در این مورد برای دانشجویان ایرانی نیز است، اما در حال حاضر تنها برای دانشجویان غیر ایرانی این کار انجام خواهد گرفته است، همچنین خوابگاه های این دانشجویان به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به سوال خبرنگار ایسنا در مورد پیش بینی جذب دانشجویان گفت: ماموریتی که برای دانشگاه های سطح یک قرار داده شده حرکت به سمت آموزش بین المللی است. باید حدود 10 درصد از دانشجویان غیر ایرانی باشند. البته در خصوص تبلیغات در شبکه ها دست به عصا حرکت می کنیم. آژانس هایی بوده اند که با قیمت های بسیار مناسب در زمینه تبلیغات برای جذب دانشجویان غیر ایرانی حاضر به همکاری با بوده اند، اما کشور ما ملاحظاتی دارد که حتما باید مد نظر قرار دهیم.
در ادامه مجید مقدم سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه اصفهان گفت: جشنواره فرهنگ ملل در میدان نقش جهان با حضور دانشجویان از 30 کشور مختلف برگزار می شود و در غرفه ها آثار دستی و غذاهای محلی خود را به نمایش می گذارند که امیدوارم مورد استقبال مردم واقع شود . که از این طریق می توانیم به هدفمان در بحث گردشگری برسیم.
مقدم افزود: دانشجویان غیر ایرانی با حضور در دانشگاه های ایران، فارسی را یاد می گیرند و پس از بازگشت به کشور خود سفیران کشور ایران خواهند شد.
کد خبرنگار: 13041
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42648/شاقول--باید-10-درصد-دانشجویان-دانشگاه-ها-غیر-ایرانی-باشد
بستن   چاپ