پیام سپاهان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان:
220 دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان تحصیل می‌کنند
چهارشنبه 13 تير 1397 - 16:40:53
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه اصفهان از سال گذشته‌ تاکنون با افزایش دو برابری از 100 به 220 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، یوسف شاقول پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با توجه به انتخاب دانشگاه و شهر اصفهان برای برگزاری شانزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی و افتتاح یازدهمین جشنواره فرهنگ بین الملل اظهار داشت: این انتخاب بسیار به جا بوده است و امیدواریم میزبان خوبی برای این همایش و سایر رخدادهای بین المللی در بحث آموزش عالی باشیم.
آموزش عالی از مهم ترین زمینه‌های بین المللی معرفی ایران به جهان است
وی با بیان اینکه آموزش عالی از مهم ترین زمینه‌های بین المللی معرفی ایران به جهان است و بیش از سایر بخش‌ها در این موضوع نقش داشته است، افزود: دانشگاه اصفهان در طول سال‌های گذشته عزم خود را در این راستا جزم کرده است چراکه باور ما این است که دانشگاه اصفهان با قدمت بیش از 70 سال و استان و شهر اصفهان با زیرساخت‌های قوی تاریخی، علمی و فرهنگی بستر مناسبی برای بین المللی سازی و جذب دانشجویان غیر ایرانی است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بر همین اساس دانشگاه اصفهان گام های مهمی در این راستا برداشته و زیرساخت‌های اداری و تشکیلاتی را به روز کرده است، ابراز داشت: همچنین در سطح دانشگاه شورای سیاست‌گذاری امور بین المللی یا بین المللی سازی را پایه‌گذاری کردیم که 90 درصد اعضای هیئت رئیسه دانشگاه عضو این شورا هستند.
وی ادامه داد: همچنین کمیته بین المللی سازی نیز بخش مهم تشکیلاتی برای پیشبرد این اهداف است به نوعی که از هر دانشگاه یک نماینده انتخاب شده است و این کمیته وظیفه دارد اقدامات ذیل سیاست گذاری های شورای بین المللی را پیش ببرد.
تدوین طرح جذب استاد وابسته
شاقول با بیان اینکه دانشگاه ها نیز در کنار این کمیته ها نماینده های گروه های آموزشی را انتخاب کردند تا یک نفر به طور مشخص فعالیت‌های مرتبط با دانشجویان خارجی را دنبال کند، ابراز داشت: هدف گذاری شورای سیاست گذاری تنوع بخشی به فعالیت‌ها است و بر این اساس با تدوین طرح جذب استاد وابسته دعوت و جلب شش استاد مهم دانشگاه های جهان به عنوان عضو وابسته در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه همچنین در این ارتباط دوره های مشترک راه‌اندازی شده است، گفت: در دفترچه امسال چهار دوره مشترک به تصویب رسیده است که دیروز نخستین گروه برای رشته زبان و ادبیات فارسی حضور داشتند و مصاحبه برای جذب دانشجویان در رشته های دیگر نیز در روزهای آینده به سرانجام می رسد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان ادامه داد: جلب و جذب دانشجویان خارجی برای ما مهم است و بر این اساس عدد جذب در سال جاری از 100 به 220 نفر رسیده است.
زیرساخت های لازم برای حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه اصفهان فراهم می‌شود
وی با بیان اینکه به رغم 100 درصد افزایش در تعداد دانشجویان آن را در شان و تراز دانشگاه اصفهان نمی دانیم و در پی جذب بیشتر دانشجویان هستیم، تاکید کرد: تمام سعی ما این است که زیرساخت های لازم برای حضور بهتر دانشجویان خارجی در اصفهان فراهم شود و امیدواریم با تمام مشکلات اعتباری و مالی، میزبان خوبی برای این دانشجویان باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42649/220-دانشجوی-خارجی-در-دانشگاه-اصفهان-تحصیل-می‌کنند
بستن   چاپ