پیام سپاهان
گروه موسیقی نغمه اصفهان در جشنواره فولکلوریک اروپا درخشید
چهارشنبه 13 تير 1397 - 19:20:38
سپاهان نیوز - اصفهان- گروه موسیقی نغمه اصفهان با درخشش در جشنواره موسیقی فولکلوریک، تندیس دوازدهمین دوره این جشنواره بین المللی را از آن خود کرد.
سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: دوازدهمین جشنواره بین المللی موسیقی فولکلور اروپا با حضور 18‌گروه از کشورهای اروپایی و گروه نغمه اصفهان به نمایندگی از کشورمان از 3 تا 12 تیر در شهر کاللا اسپانیا برگزار شد.
" مسعود اهتمام " اظهارکرد: گروه موسیقی نغمه اصفهان برای دومین بار موفق به کسب تندیس گروه برتر و دیپلم‌ افتخار این جشنواره شد.
وی افزود: گروه موسیقی نغمه اصفهان بعنوان تنها نماینده فرهنگی ایران کُنسرت اجرا کرد و پرچم کشورمان را در این جشنواره بین قاره ای به اهتراز درآورد.
به گفته وی کشورهای نروژ، سوئد، بولیوی، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اندونزی، ارمنستان و ایران از گروه های منتخب فولکوریک جهان از اروپا و آمریکای جنوبی و آسیا در این جشنواره شرکت داشتند.
مسعود اهتمام ( سرپرست گروه و نوازنده سنتور )، بهنام قاضی (نوازنده کمانچه)، مسلم شریفی (نوازنده تار) شهریار بلوچستانی (خواننده و نوازنده تنبک) گروه موسیقی نغمه اصفهان را در این جشنواره تشکیل دادند.
اهتمام اظهار کرد: این جشنواره با همکاری سازمان یونسکو و سازمان فولکور موسیقی جهانی EAFF برگزار شد.
گروه موسیقی نغمه اصفهان با بیش از 20 سال سابقه هنری به زبان های شیرین و لهجه های دلنشین مناطق مختلف ایران مانند لُری، کردی، آذری، بختیاری، گیلکی و مازندرانی در مجامع مختلف ملی و بین المللی برنامه اجرا کرده است.
اجرای برنامه در کشورهای ایتالیا، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه، آفریقای جنوبی، مراکش و جشنواره های سوئد، ترکمنستان، اُزبکستان، ارمنستان، تاجیکستان، پرتغال، لهستان و بلغارستان از دیگر فعالیت های برون مرزی این گروه است.
گروه موسیقی نغمه اصفهان پیش از این با شرکت در جشنواره موسیقی بلغارستان به کسب مدال طلا، 9 دیپلم افتخار، تندیس زرین و جایزه ویژه دست یافت.
8114/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42661/گروه-موسیقی-نغمه-اصفهان-در--جشنواره-فولکلوریک-اروپا-درخشید
بستن   چاپ