پیام سپاهان
آیت الله مظاهری: رونق مساجد نیازمند وحدت است
چهارشنبه 13 تير 1397 - 19:20:38
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس حوزه علمیه استان اصفهان گفت: رونق برنامه های مساجد نیازمند وحدت بین ارکان فعال این مراکز دینی است.
به گزارش ایرنا، آیت الله " حسین مظاهری " از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان روز چهارشنبه در دیدار با مدیران ستادی و استانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: اختلافات بین امام جماعت، متولیان فرهنگی، خادمین و هیئت امنا مساجد زیبنده جامعه اسلامی نیست و به نظام جمهوری اسلامی ایران و مساجد ضربه می زند.
وی بیان کرد: ائمه جماعات باید محور وحدت بین ارکان مختلف مسجد و مردم باشند و در سایه وحدت و همدلی مساجد را برای انجام فعالیت های دینی و فرهنگی مهیا و زمینه ساز حضور اقشار مختلف از جمله جوانان و نوجوانان در مساجد باشند.
این مرجع تقلید ادامه داد: تفرقه سود و منفعتی برای نظام و کشور ندارد و منفعت تفرقه تنها به دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران می رسد و این خیانت به خون شهدا است.
وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی مساجد باید تقویت شود و کارکردهای اصلی این مراکز دینی بیش از بیش تقویت و مساجد محور وحدت و انسجام باشند.
آیت الله مظاهری با بیان اینکه به امور مساجد طی یک دهه گذشته کمتر توجه شده، تصریح کرد: مسئولان در رده های مختلف باید برای فعالیت های دینی و فرهنگی نگاه ویژه به مساجد داشته باشند و در تامین نیازهای این مراکز همت کنند.
وی حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد را ضروری دانست و یادآورشد: فعالیت های فرهنگی در مساجد تا نیاز واقعی جامعه فاصله زیادی دارد که نیازمند برنامه ریزی جدی تر از سوی متولیان این حوزه است.
در این دیدار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از عضویت بیش از دو میلیون نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرداد و گفت: ثبت اعضای کانون های مساجد در سامانه سجا انجام و فعالیت های آموزشی و خدماتی برای اعضا در آینده از طریق این سامانه انجام می شود.
حجت الاسلام و المسلمین " حبیب رضا ارزانی " افزود: تربیت نیروی انسانی متدین و انقلابی از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که این آموزش ها در قالب فعالیت های فرهنگی، مذهبی، هنری و اجتماعی انجام می شود.
وی به کارگیری ظرفیت های هنری برای انتقال مفاهیم انقلابی و اسلامی را از برنامه های کانون های مساجد اعلام کرد و گفت: در سیاستگذاری جدید ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های هنری و فضای مجازی اولویت خاصی دارند.
24 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور راه اندازی شده که هزار 800 باب آن در استان اصفهان قرار دارد.
گردهمایی و نشست مدیران و مسئولان دبیرخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طی دیروز و امروز ( سه شنبه و چهارشنبه ) در اصفهان برگزار شد.
7131/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42662/آیت-الله-مظاهری--رونق-مساجد-نیازمند-وحدت-است
بستن   چاپ