پیام سپاهان
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
آمریکا نمی تواند مانع فعالیت های اقتصادی ایران شود
جمعه 15 تير 1397 - 00:46:04
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا تصور می کند که می تواند با تحریم مانع فعالیت های نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه اقتصاد بشود، سخت در اشتباه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی پنجشنبه شب در همایش بررسی قانون مالیات ارزش افزوده و تحولات روز کشور در کاشان بیان کرد: شاید آمریکا در ابتدای اعمال تحریم ها هزینه ای به ایران تحمیل کرده و هزینه برخی فعالیت ها را افزایش دهد، اما مانع پیشرفت ایران در عرصه اقتصاد نخواهد شد.
وی با اشاره به تحریم های پیشین با مجوز سازمان ملل و اتحادیه اروپا افزود: تحریم های جدید این گونه نیست و آمریکا با قلدری می خواهد آنها را اعمال کند که با توجه به ادبیات قلدری دشمن، جمهوری اسلامی ایران نیز از منافع ملی خود حراست می کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سخنان دکتر روحانی مبنی بر اقدام های متقابل در خلیج فارس در صورت جلوگیری از صادرات نفت ایران بیان کرد: مجلس نمی تواند در برابر تضییع حق مردم ساکت باشد و تمام قد از این رویکرد و اقدام رئیس جمهوری حمایت می کند.
او تصریح کرد: پیام سردار قاسم سلمیانی در حمایت از سخنان رئیس جمهوری بیانگر یک هماهنگی کامل در بین اجزای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
پورابراهیمی با تاکید بر حفظ انسجام بین همه گروه ها و جناح ها با توجه به شرایط اقتصادی موجود گفت: استکبار نشان داده که برای نابودی نظام، به گروه و فرقه خاصی رحم ندارد و هدف آنها تنها تسلط بر ایران است اما مردم ولایتمدار کشورمان نشان دادند که زیر یوغ هیچ کشوری نمی روند و مستقل خواهند بود.
وی در ادامه به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: هدف از مالیات بر ارزش افزوده تنها کسب درآمد نیست بلکه شفافیت اطلاعات در کسب درآمدهاست و این امر مهمترین موضوع در حوزه اقتصاد برای مجلس شورای اسلامی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون در اجرا مشکلاتی دارد که باید برطرف شود و اگر بخواهیم ارزش افزوده قوام یابد، باید از بخش خصوصی حمایت کرد.
او با تقسیم بازار به 2 بخش گفت: بازار نخست مربوط به کالاهای اساسی و بازار دوم برای کالاهای صادراتی غیرنفتی مانند پتروشیمی، سنگ آهن، فرش، پسته و خشکبار است که دولت باید نیازهای بازار نخست را با ارز ناشی از فروش نفت تامین و برای بازار دوم نیز مدیریت مکانیزه شده ای تعریف کند.
پورابراهیمی با اشاره به ممنوع شدن واردات یک هزار و 339 قلم کالای غیرضرور که امکان تولید آنها در کشور وجود داشت، افزود: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کالای ایرانی انجام شد.
وی بیان کرد: 30 میلیارد دلار تقاضای واردات در سه ماه نخست امسال داشتیم در حالی که میانگین واردات پنج سال گذشته کشور با احتساب کالاهای لوکس و خودروهای مدل بالا نزدیک به 45 میلیارد دلار بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: صادرات از هفته های آینده رونق خواهد گرفت، واردات کشور متعادل و التهاب بازار دوم نیز اصلاح خواهد شد و پیش بینی مجلس با توجه به افزایش قیمت ها برای سال جاری نیاز به 110 میلیارد دلار منابع ارزی است.
به گزارش ایرنا، همایش بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده و تحولات روز کشور با حضور صاحبان صنایع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد.
برخی از صادرکنندگان و صنعتگران در این همایش مشکلات عدم استرداد مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده و موانع صادرات را بیان کردند.
بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان فعالیت می کنند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42706/آمریکا-نمی-تواند-مانع-فعالیت-های-اقتصادی-ایران-شود
بستن   چاپ