پیام سپاهان
/همه چیز از خانواده شروع می‌شود/
در جامعه ما حرمت کتاب و قلم زبانی نگه داشته می‌شود
شنبه 16 تیر 1397 - 8:55:33 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک نویسنده گفت: همه چیز از خانواده شروع می‌شود فرهنگ مطالعه باید در این کشور افزایش یابد و این خانواده است که باید این اتفاق را رقم بزند.
مهرالسادات معرک نژاد   اظهار کرد: شاید همه از کتاب صحبت و از قلم حمایت کنند، اما این فرهنگ خانواده است که یک نفر را کتاب خوان می‌کند و موجب می‌شود فردی به قلم و قلم به دست احترام بگذارد.
وی افزود: اگر افراد از کودکی با کتاب آشنا شوند و در مشکلات زندگی از کتاب کمک بگیرند، در آینده نیز به طور قطع این افراد کتابخوان خواهند شد و مشکلاتشان را از این طریق حل می‌کنند.
این نویسنده با اشاره به اینکه اگر جامعه از کودکی به سوی کتابخوانی حرکت کند بی شک کتاب در جامعه با اهمیت می‌شود، ادامه داد: این چنین کودکی در جوانی و میانسالی نیز به قلم احترام می‌گذارد و آنچه تحت عنوان کتاب نوشته می‌شود را مطالعه می‎کند.
معرک نژاد با بیان اینکه چند مدتی است در اصفهان نویسندگی در اصفهان دچار رکود شده و گستردگی دو سال گذشته خود را از دست داده است، تصریح کرد: برای مثال دو سال گذشته و حتی پیشتر هر هفته چند مورد خاطره نویسی و حتی سفرنامه نویسی یا ویراستاری برای کتاب داشته‌ایم اما در سال جاری این مهم کاهش شدیدی داشته است.
وی اظهار کرد: بیشترین مشکل برای نویسندگان امروز مشکل چاپ و هزینه‌های سرسام آور آن است این مهم نویسندگان را دچار چالش کرده و برخی از آنها را به سمت چاپ دیجیتال آن هم به تعداد 500 نسخه برده است که به بازار ارائه می‌کنند 500 نسخه کتاب واقعا عدد ناچیزی برای کتاب به حساب می‌آید.
این نویسنده با تاکید بر این موضوع که امروز افراد جامعه زبانی حرمت قلم را نگه می‌دارند و فقط در حد نگه داشت ظاهر است، گفت: متاسفانه جامعه کتاب نمی‌خواند و اگر حرمتی هم از قلم و نویسنده نگه داشته می‌شود از سر ذوق است، هرچند همین نگه داشتن ظاهر هم نشان می‌دهد که همچنان امید به بهبود فرهنگ کتاب، کتاب خوانی و نویسندگی وجود دارد، اما نیازمند کار فرهنگی است.
معرک نژاد خاطرنشان کرد: همه چیز از خانواده شروع می‌شود فرهنگ مطالعه باید در این کشور افزایش یابد و این خانواده است که باید این اتفاق را رقم بزند چون حداقل ارگان‌های مربوطه در خصوص ساخت کتابخانه در محلات شهری خوب عمل کرده‌اند و این خود افراد جامعه هستند که باید از آنها استفاده کنند.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/42720/در-جامعه-ما-حرمت-کتاب-و-قلم-زبانی-نگه-داشته-می‌شود
بستن   چاپ