پیام سپاهان
کشانی:
دولت به دیدگاه بخش خصوصی در مورد نرخ ارز توجه کند
شنبه 16 تير 1397 - 13:37:20
سپاهان نیوز - رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه مقابله با واقعی شدن نرخ ارز باعث جمع شدن فنر و باز شدن یک باره آن شد، گفت: دولت به دیدگاه بخش خصوصی در مورد نرخ ارز توجه کند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی، امیر کشانی در سومین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی، تصریح کرد: چند سالی است که فعالان اقتصادی به روش تعیین نرخ ارز انتقاد و خواستار واقعی شدن نرخ ارز هستند.
وی افزود: ثابت ماندن نرخ ارز و مقابله با واقعی شدن آن باعث جمع شدن فنر و باز شدن یک باره آن می شود که نمونه آن را در چند ماه گذشته مشاهده می کنیم. 
رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: این روش ها نه تنها به نفع اقتصاد کشور نیست، بلکه جریان تجارت را مختل می کند.
وی هم چنین از تمرکز این شورا بر تربیت جوانان بازرگان خبر داد و گفت: با برگزاری دوره های آموزشی و عملی تلاش می کنیم که نسل بعدی تجار و بازرگانان به صورت اساسی و زیرساختی با مبانی تجارت بین الملل آشنا شوند. 
عضو شورای عالی جوانان با اشاره به بسته شدن حساب های بانکی ایرانیان در کشورهای اروپایی و آفریقایی، گفت: بانک های اروپایی و آفریقایی به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا، حساب های فعالان اقتصادی ایران را که سال ها در حال فعالیت بودند، را بسته اند.
مسعود جمالی با اشاره به ظرفیت کشور عمان و قطر در بخش مواد غذایی و مواد معدنی، گفت: با وجود پتانسیل صادرات محصولات ایرانی به این دو کشور به دلیل بسته بندی ضعیف از رقابت با شرکت های ترکی بازمانده ایم.
جمالی آفریقا را یکی از فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مناسب برای ایران برشمرد و گفت: این بازار از خرید کالا تمام شده به سمت کالای در حال ساخت تغییر کرده و شرکت های ایرانی می توانند با سرمایه گذاری مشترک در این کشور و ساخت 70 درصد کالا در یک کشور امکان صادرات با تعرفه پنج درصد به سایر کشورهای آفریقایی را فراهم کنند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42744/دولت-به-دیدگاه-بخش-خصوصی-در-مورد-نرخ-ارز-توجه-کند
بستن   چاپ