پیام سپاهان
مشوق های حق انتفاع به صنایع کوچک در اصفهان اعطا می شود
شنبه 16 تير 1397 - 15:04:00
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: این شرکت در جهت حمایت از تولید و اشتغال، طرح مشوق حق انتفاع برای صنایع کوچک استان در نظر گرفته است.
محمد جواد بگی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت شهرک های صنعتی اصفهان مشوق های ویژه ای را برای صنایع کوچک و متوسط در مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته که مشوق های 50 تا 80 درصدی حق انتفاع از جمله این حمایت هاست.
وی با بیان اینکه این طرح ها به منظور حمایت از توسعه پایدار استان اصفهان اجرا می شود، گفت: در مشوق حق انتفاع، سرمایه ‌گذاران بخشی از قیمت حق انتفاع زمین را برای استقرار در شهرک ها یا نواحی صنعتی می‌ پردازند و مابقی در اقساط چند ماهه پرداخت می شود.
وی با اشاره به هشت هزار و 155 واحد صنعتی کوچک در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: از این تعداد، چهار هزار و 960 واحد صنعتی کوچک در شهرک های صنعتی استان مستقر هستند.
بگی نخستین خدمات حمایتی این شرکت از صنایع کوچک و متوسط را ارائه زیر ساخت های مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی عنوان و اضافه کرد: بهای تمام شده این زیر ساخت ها مانند آب، برق و گاز با توجه به تجمیع خدمات در یک نقطه کاهش می یابد.
وی ادامه داد: پرداخت بخش زیادی از هزینه های آموزشی و 50 درصد از هزینه های تورهای صنعتی این شرکت ها برای حضور فعالان اقتصادی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در نمایشگاه های خارجی، اعزام هیات های تجاری برای مبادله فناوری های روز و خرید مواد اولیه و پرداخت هزینه تغییر فناوری شرکت ها تا سقف یک میلیارد ریال از دیگر اقدام های حمایتی از صنایع کوچک است.
بگی همچنین ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) کشور، تشکیل خوشه های صنعتی، بهره برداری از مرکز خدمات کسب و کار استان و برپایی کلینیک های سیار خدمات کسب و کار برای ارائه 30 نوع خدمات مشاوره ای رایگان را از دیگر خدمات شرکت شهرک های صنعتی به واحدهای صنعتی برشمرد.
مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (Subcontract Partnership Exchange ) به شناسایی، ایجاد و توسعه بازار جدید برای پیمانکاران، تسهیل ارتباطات کارفرمایان و پیمانکاران و معرفی آنان به یکدیگر و ارتقای توانمندی و ظرفیت اعضای خود می پردازد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان رویکرد اصلی این شرکت را حمایت از تولید محصولات دانش بنیان، رقابت پذیر و صادرات گرا عنوان کرد وافزود : سال گذشته خوشه صنعتی گلاب و عرقیات کاشان به عنوان خوشه برتر کشور انتخاب شد.
خوشه صنعتی، مجموعه ای از واحدهای صنعتی فعال در یک رشته صنعتی و متمرکز در یک منطقه جغرافیایی است.
وی همچنین با اشاره به تحقق 100 درصدی منابع این شرکت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این شرکت سال گذشته رتبه نخست کشوری را در واگذاری و تعداد قرارداد با امضای 447 قرارداد کسب کرد.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42752/مشوق-های-حق-انتفاع-به-صنایع-کوچک-در-اصفهان-اعطا-می-شود
بستن   چاپ