پیام سپاهان
الهیاری:
گردشگری در مناطق حفاظت شده را در دستور کار داریم
یکشنبه 17 تیر 1397 - 9:52:20 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: موضوع گردشگری طبیعی به خصوص گردشگری در مناطق حفاظت شده در دستور کار است و مطالعات آن در حال انجام بوده و با محیط زیست نیز در این زمینه همکاری‌های نزدیکی خواهیم کرد.
فریدون الهیاری  اظهار کرد: گردشگری طبیعی یکی از گونه‌های گردشگری است که می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد و با همکاری محیط زیست مکانسیم‌های عملیاتی این نوع گردشگری را بررسی خواهیم کرد.
وی افزود: مکانسیم‌های عملیاتی برای گردشگری طبیعی به خصوص در مناطق حفاظت شده باید به گونه‌ای طراحی شود که آسیبی به محیط زیست این مناطق وارد نشود و بازدیدهایی که به عنوان گردشگری طبیعی انجام می‌شود باید با بسترسازی مناسب بوده و زیرساخت‌های آن فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده استان اصفهان باید به گونه ای فراهم شود که هم گردشگران بتوانند استفاده کنند و هم محیط زیست آسیبی نبیند، گفت: موضوع گردشگری طبیعی به خصوص گردشگری در مناطق حفاظت شده در دستور کار است و مطالعات آن در حال انجام بوده و با محیط زیست نیز در این زمینه همکاری‌های نزدیکی خواهیم کرد.
الهیاری با بیان اینکه مکان‌های تاریخی در مناطق حفاظت شده وجود دارند مثل منطقه حفاظت شده قمیشلو که سرمایه گذار دارد، گفت: طی سال های گذشته با همکاری محیط زیست مرمت کاروانسرای قمیشلو انجام شده است و طبق تفاهم نامه‌هایی که با محیط زیست در حال انعقاد است و در تلاشیم تا آنجایی که امکان دارد بازدید از این بناها فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: موضوع کاروانسرای قمیشلو برای جذب سرمایه گذار مطرح شده است و امیدواریم که مراحل سرمایه گذاری در این کاروانسرا فراهم شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/42774/گردشگری-در-مناطق-حفاظت-شده-را-در-دستور-کار-داریم
بستن   چاپ