پیام سپاهان
دمای کاشان به 46 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید
يکشنبه 17 تير 1397 - 16:08:08
سپاهان نیوز - اصفهان- دمای هوای کاشان و همچنین آران و بیدگل و بادرود روز یکشنبه به بیشترین میزان از ابتدای امسال تا کنون به میزان 46 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گرمترین نقاط استان برای امروز کاشان، آران و بیدگل و بادرود با دمای بین 45 تا 46 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
رضا کریمیان افزود: خنک ترین نقطه استان اصفهان نیز بویین و میاندشت با 13 درجه سانتیگراد است.
وی بیشینه و کمینه دمای کلانشهر اصفهان برای 24 ساعت آینده را 40 و 23 درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: استان اصفهان امروز و فردا بیشترین دمای هوا از ابتدای سال تا کنون را تجربه می کنند و از روز سه شنبه این هفته دما مقدار کمی بین یک تا 2 درجه خنک تر می شود.
کریمیان با بیان اینکه دمای هوا از روز یکشنبه هفته آینده مجدد روند افزایشی به خود می گیرد، ادامه داد: گرمای شدید هوا تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت اما درجه دما نوسان دارد.
بررسی نقشه‌های هواشناسی نیز بیانگر جوی پایداربر روی استان در سه روز آینده است؛ بر این اساس طی سه روز آینده در اکثر مناطق، آسمان صاف تا کمی ابری در اواخر وقت گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی ‌شود.
دمای هوا در 24 ساعت آینده در اکثر مناطق استان 1 تا 2 درجه افزایش خواهد داشت.
هوای کلانشهر اصفهان نیز برای روزهای دوشنبه و سه شنبه صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی در اواخر وقت گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.
شاخص تابش فرابنفش خورشید نیز از 12 ظهر تا 16 بعد از ظهر در همه نقاط استان در حد شدید است لذا توصیه می شود از کرم ضد آفتاب با درجه حساسیت 60 (SPF) و عینک ضد آفتاب استفاده شود و در ساعات میانی روز تا جای امکان از خانه خارج نشوید.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به تقویت الگوهای تابستانه از 16 تا 21 تیر امسال، شرایط افزایش مجدد میانگین دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد در استان به ویژه در مناطق شمالی فراهم می شود.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42803/دمای-کاشان-به-46-درجه-سانتیگراد-بالای-صفر-رسید
بستن   چاپ