پیام سپاهان
با حضور معاون اول رییس جمهوری:
پرتال سرمایه گذاری استان اصفهان رونمایی می شود
يکشنبه 17 تير 1397 - 17:44:16
سپاهان نیوز - اصفهان - استاندار اصفهان اعلام کرد: پرتال سرمایه گذاری این استان در روزهای آینده با حضور معاون اول رئیس جمهوری رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا، " محسن مهرعلیزاده " روز یکشنبه در جسله مشترک مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و شورای اداری شهرستان نطنز افزود: در این پرتال چند صد طرح استان اصفهان مشخص شده است و می توان با استفاده از آن برای توسعه سرمایه گذاری در این استان اقدام کرد.
وی بابیان اینکه در این پرتال، پروژه های مشخص، تعریف شده و حتی اظهار تمایل سرمایه گذاران نیز بصورت الکترونیکی ثبت می شود، گفت: سرمایه گذاران با استفاده از این پرتال نیازی به مراجعه زیاد نخواهند داشت.
استاندار اصفهان یادآور شد: باتوجه به اینکه مجوزها بصورت بی نام صادر شده است فرصت بسیار خوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به سخنان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تعیین تکلیف مناقصات مربوط به دستگاه های بیمارستان شهرستان ها از جمله " سی تی اسکن " تا یکماه آینده، افزود: این امر بسیار خوب است و باید بتوانیم از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان به درستی استفاده کنیم.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ که اشتیاق سرمایه گذاران به ساخت بیمارستان ها و اماکن درمانی بیشتر است، بخش خصوصی باید فعالتر عمل کند.
وی اضافه کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بار مسئولیت بخش دولتی کاسته می شود و دولت می تواند در مناطق محروم و کمتر برخوردار هزینه کند و این موضوع می تواند راهگشای حل مشکلات باشد.
استاندار، معطل ماندن و عدم پاسخگویی سریع به سرمایه گذاران را به دور از انصاف دانست و افزود: سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال تلاش می کنند و در این راستا نباید طوری عمل کرد که یک سرمایه گذار پس از گذشت 10 سال هنوز نتوانسته باشد مجوز خود را دریافت کند و مجبور به انجام کار بدون مجوز باشد.
وی درخصوص طرح های تبصره 19 گفت: بخش خصوصی آماده است به نسبت 80 به 20 سرمایه گذاری کند.
مهرعلیزاده، از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست تا ظرف 20 روز ستاد اجرایی پروژه های تبصره 19 قانون بودجه را راه اندازی و تک تک پروژه ها را تعیین تکلیف کند.
استاندار اصفهان بااشاره به سفر چند ماه قبل خود به تبریز، گفت: مسئولین واگذاری مجوزها در آن استان هم قسم شده اند که حتی اگر مورد استنطاق دستگاه های نظارتی قرار گیرند هیچ سرمایه گذاری را رد نکنند ولی متاسفانه این فرهنگ در اصفهان نیست و یا حتی برخی مدیران عکس آن رفتار می کنند.
مهرعلیزاده با انتقاد از رفتار برخی از مدیران در این خصوص تصریح کرد: اگر مدیریت هزینه جای خود را به مدیریت درآمد ندهد موفقیت در استان اصفهان مشکل خواهد شد.
استاندار اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت فوق العاده کم آبی در این استان ضمن تاکید بر لزوم حفظ باغات به مدیران عامل بانک ها توصیه کرد تا با همکاری دستگاه های اجرایی در راستای استفاده از قابلیت های محلی در توسعه شهرستان ها استفاده کنند.
در این جلسه، مسائل شهرستان نطنز بطور مبسوط مطرح و مورد پاسخ مدیران اجرایی قرار گرفت.
همچنین پروژه ها، مسائل و مشکلات مختلف شهرستان نطنز توسط فرماندار، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر نطنز و تعدادی از مدیران محلی مطرح و به طور مشروح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان استاندار اصفهان نیز جمع بندی لازم برای رفع مشکلات و مسائل شهرستان را ارائه کرد.
شهرستان نطنز با جمعیتی افزون بر 45 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
6994 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42809/پرتال-سرمایه-گذاری-استان-اصفهان-رونمایی-می-شود
بستن   چاپ