پیام سپاهان
شورای امر به معروف درمساجد تیران و کرون تشکیل شد
سه شنبه 19 تیر 1397 - 9:55:51 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر امسال در بیش از 50 مسجد این منطقه تشکیل شد.
حجت الاسلام حسن عباسی افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد این شهرستان با هدف گسترش مصادیق معروفات وهمچنین جلوگیری از انجام منکرات در محله های این شهرستان تشکیل شده است.
وی عمده فعالیت های این شورا را تذکر لسانی عنوان کرد و گفت:منکرات خاص که در مصادیق مجرمانه قرار می گیرند توسط اعضای شورای امر به معروف و نهی ازمنکر به دستگاه های امنیتی انتظامی معرفی می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد، هیات امنا، معتمدان محلی و فعالان فرهنگی مساجد عضو این شورا هستند، افزود: شورای امربه معروف مساجد نقش موثری در احیا و تقویت ارزش های دینی، کاهش منکرات، کاهش تفرقه و افزایش وحدت بین مردم داشته است.
وی با اشاره به برخی برنامه های مذهبی که برای مردم مزاحمت ایجاد می کند، گفت: فعالیت های مساجد و هیات های مذهبی توسط شورای امر به معروف برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای اهالی محل مدیریت می شود .
حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: عزاداری در ساعات پایان شب و پخش صوت غیر ضروری از مناره های مساجد از جمله مصادیق مزاحمت هاست که در برخی از تشکل ها و اماکن مذهبی کمتر توجه می شود.
وی افزود: جلسات هماهنگی برای مدیریت برنامه های ایام محرم و صفر از هم اکنون در شهرستان آغاز شده تا اینکه مراسم مذهبی این ایام در چهارچوب قانون و به دور از خرافه پردازی برگزار شود.
تیران و کرون دارای بیش از 100 هیات مذهبی وبیش از 70 مسجد و حسینیه است.
این منطقه بیش از 71 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42832/شورای-امر-به-معروف-درمساجد--تیران-و-کرون-تشکیل-شد
بستن   چاپ