پیام سپاهان
آبرامیان: پیوستن به FATF منتفی است
سه شنبه 19 تیر 1397 - 10:40:44 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن به FATF زمانی که تحریم‌ها به شکل همه‌جانبه اعمال می‌شود و بانک‌ها خواهان آن نیستند که با ایران کار کنند دردی از کشور دوا نمی‌کند.
ژرژیک آبرامیان  در خصوص پیوستن یا نپیوستن ایران به FATF، اظهار کرد: نظر رهبر معظم انقلاب و اکثریت قاطع نمایندگان مجلس نپیوستن به قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی است، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و در این زمینه یک تغییر موضعی انجام شود. اما فعلاً چیزی که مسلم است این است که پیوستن به FATF به صلاح منافع ملی نیست.
وی افزود: در این شرایط که تحریم‌ها ادامه دارد و دشمنان در پی نفوذ از راه‌های مختلف برای به دست آوردن اطلاعات کافی در زمینه‌های مالی از کشور هستند پیوستن به چنین قانونی منتفی است.
نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیوستن یا نپیوستن به چنین قانونی ربطی به تشدید تحریم‌ها ندارد. پیوستن به FATF زمانی که تحریم‌ها به شکل همه جانبه اعمال می‌شود و بانک‌ها خواهان آن نیستند که با ایران کار کنند دردی از کشور دوا نمی‌کند.
آبرامیان تصریح کرد: قوانینی که در FATF آمده به خوبی در قوانین داخلی کشور وجود دارد، اما اینکه ما بر اساس این قوانین به این کنوانسیون بین‌المللی بپیوندیم و اگرهای زیادی وجود داشته باشد فایده‌ای ندارد. ایران اسلامی در این خصوص شرط‌هایی دارد چرا که تعریف ایران از تروریسم با تعریف استکبار متفاوت است. آمریکا از تروریسم تعریف گزینشی دارد و ایران در این تعاریف شرطی گذاشته که تروریسم را باید شورای عالی امنیت ملی تعریف کند که قابل پذیرش آن‌ها نیست.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این تضادهای بزرگ ضررهایش بیشتر از منفعتش است. قوانین داخلی در خصوص مبارزه با پولشویی تعریف شده است. چیزی که به نفع منافع ملی کشور باشد باز هم تدوین می‌شود، اما پیوستن به FATFمنتفی است و بعید است مجلس در این خصوص دوباره جلسه تشکیل دهد.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/42841/آبرامیان--پیوستن-به-FATF-منتفی-است
بستن   چاپ