پیام سپاهان
معاون اول رئیس جمهور:
دولت برای تسریع در ساخت متروی اصفهان کمک کند
سه شنبه 19 تير 1397 - 19:16:51
سپاهان نیوز - اصفهان- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در سرعت بخشیدن به ساخت مترو در اصفهان باید کمک کند و به یاری شهرداری بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر ، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح از فاز سوم خط یک مترو اصفهان و شش ایستگاه مترو اظهار داشت: ساخت مترو در اولویت کار شهرداری اصفهان قرار گرفته و لازم است که دولت برای تسریع ساخت مترو به کمک شهرداری بیاید.
وی بیان داشت: بخشی از بنزین وارداتی است و بیشترین نگرانی ما این است که آیا در واردات آن اخلالی ایجاد می شود یا خیر که نیاز است که برای مدیریت این مسئله از الان برنامه ریزی جدی کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: به منظور تامین سوخت مورد نیاز مردم بدنبال راهکارهایی هستیم که به اعتماد مردم به دولت خدشه ای وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه بدنبال توسعه خدمات شهری در حوزه حمل و نقل شهری هستیم، گفت: امروز که تمام کلان شهرها از جمله اصفهان با مسئله آلودگی هوا و مسائل حاد محیط زیستی مواجهند لازم است که با ایجاد راهکارهای حمل و نقل پاک که آلودگی را در پی نداشته باشم، مردم را ترغیب به استفاده و جایگزینی این دست از وسایل به جای وسیله شخصی خود کنیم.
جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته دو میلیارد دلار برای خریداری واگن اختصاص داده شد، اضافه کرد: در این زمان مقرر شد که این اعتبار را صرف ساخت واگن در داخل کشور کنیم که با این میزان هزینه ساخت 6٣٠ واگن به مراحل نهایی برسد.
وی بیان داشت: هر مسافرتی که با حمل و نقل ریلی انجام شود وزارت نفت قدری از هزینه را پرداخت می‌کند و این امکان کمکی به کلانشهرها خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهوری از فایناس دو میلیارد دلاری برای قطار سریع السیر تهران اصفهان در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر در راستای برقی کردن راه آهن تهران مشهد هم کارهایی صورت گرفته است.
وی خواستار توجه به راه آهن حومه ای شد و گفت: روزانه صدها هزار سواری میان کلانشهرها و حومه رفت و آمد دارند و باید به راه آهن حومه‌ای نیز توجه شود و این در حالی است که باید برای جایگزینی تاکسی و موتورسیکلت هم برنامه ریزی شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42890/دولت-برای-تسریع-در-ساخت-متروی-اصفهان-کمک-کند
بستن   چاپ