پیام سپاهان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:
حکم شکارچیان برزک کاشان مشخص شد/همیاری مردم در حفاظت از محیط‌زیست
چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:40:10 AM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دو شکارچی متخلف که سال گذشته در برزک کاشان اقدام به صید غیرمجاز کردند شناسایی و حکم قضایی در این ارتباط صادر شد.

مرتضی جمشیدیان  با بیان اینکه استان اصفهان دارای هر چهار نوع منطقه حفاظت و تعریف شده در سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت: حفاظت از این مناطق و دیگر نقاط دارای ارزش‌های زیستی تنها با همیاری مردم امکان‌پذیر است.
بسیاری از متخلفان شکار پیش از آغاز به شکار دستگیر می‌شوند
وی با بیان اینکه محیط بانان در تمامی این نقاط به شکل شبانه‌روزی مشغول گشت زنی هستند به نوعی که در بسیاری از موارد متخلفان شکار پیش از آغاز به شکار دستگیر می‌شوند، ابراز داشت: اطلاعات ما در زمینه بسیاری از تخلف‌های محیط زیستی مانند نگهداری غیرمجاز از حیات وحش در منازل یا مکان‌های مختلف و نجات بخشی حیوانات خارج شده از محیط طبیعی زندگی خود با اطلاع‌رسانی دوست‌داران محیط زیست انجام می‌شود.
فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به دستگیری هفتگی متخلفان شکار در مناطق حفاظت شده اصفهان برترین راه مقابله با این امر را فرهنگ‌سازی صحیح برشمرد و ابراز داشت: در بسیاری از مواقع فرهنگ‌سازی صحیح با برخی متخلفان و برخورد مناسب به ویژه در ارتباط با افرادی که تازه کار هستند موجب شده تا این افراد خود به دوست‌داران محیط زیست بپیوندند.
برخورد قاطع و قانون‌مدارانه با متخلفان شکار سابقه‌دار
وی اضافه کرد: باید بر این نکته تاکید کنم که برخورد قاطع و قانون‌مدارانه با متخلفان شکار سابقه‌دار و افرادی که در این زمینه با زندگی حیات وحش دشمنی می‌ورزند خود در کاهش فرآیند شکار حیات وحش به نوعی دیگر تاثیرگذار است.
جمشیدیان با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست شکارچیان فراری و سابقه‌دار را تا زمان دستگیری را نیز مورد تعقیب قرار می‌دهد، بیان داشت: در روزهای گذشته دو شکارچی متخلف که سال گذشته در قمصر و برزک کاشان اقدام به صید غیرمجاز کرده و متواری بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42918/حکم-شکارچیان-برزک-کاشان-مشخص-شد-همیاری-مردم-در-حفاظت-از-محیط‌زیست
بستن   چاپ