پیام سپاهان
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی:
دانشگاه ها در حوزه عفاف و حجاب فعال تر شوند
چهارشنبه 20 تير 1397 - 17:44:51
سپاهان نیوز - نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیشبرد حوزه عفاف و حجاب باید در قالب کار فرهنگی با وحدت تمام کارشناسان باشد و از ابزارها و شیوه های فرهنگی استفاده شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، حجت الاسلام جوادی امروز(چهارشنبه) در اولین جشنواره چادرهای آسمانی و تجلیل از چهره های برتر عفاف و حجاب با بیان اینکه مکمن است در برخی مباحث اجتماعی به موقعیت های مناسب دسته یافته باشیم، اما در برخی از مسایل فرهنگی ناکامی هایی وجود داشته باشد، اظهار کرد: از این حقیقت نمی توان فرار کرد که در برخی مسائل فرهنگی موفق نبوده ایم که برخی جلوه های آن در بحث پوششش در سطح شهر دیده می شود.
وی افزود: ناکامی های فرهنگی ریشه در ناکارآمدی شیوه های فرهنگی دارد و اگر این ناکارآمدی فرهنگی به وجود آمدنشان از ناکارآمدی ابزارهای فرهنگی است و این نشان می دهد که باید از شیوه ها و ابزار های درست استفاده شود. هر کار شیوه خاص خود و کار فرهنگی نیز مانند کار علمی و پلیسی شیوه خود را دارد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هر سال در بحث عفاف و حجاب مراسم مختلف برگزار می شود، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب باید کارهای فرهنگی مختلف انجام شود، اما باید این اقدامات بیشتر شود. از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون آثار مختلف در این باره منتشر شده است، اما این آثار باید بیشتر شود.
جوادی با بیان اینکه باید در حوزه عفاف و حجاب سرمایه گذاری انجام شود، تاکید کرد: در این زمینه نیز کم کار شده است. دانشگاه ها در حوزه عفاف و حجاب کمتر فعال بوده اند و رسانه ها نیز در حوزه عفاف و حجاب فعالیت اندک داشته اند.
وی با بیان اینکه وضعیت حجاب در ادارات نیز نامناسب است، تصریح کرد: ابلاغیه ها در حوزه عفاف و حجاب به ادارات رسال می شود که اگر همین ابلاغیه ها نیز رعایت شود وضعیت حجاب متفاوت می شود.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برگزاری همایش های عفاف و حجاب می تواند تلاشی در جهت استحکام جایگاه عفاف و حجاب در جامعه باشد،خاطر نشان کرد: برگزاری همایش هایی مانند جشنواره عفاف و حجاب و جلوه های برتر عفاف و حجاب می تواند تلنگری باشد که به بحث آسیب های حوزه عفاف و حجاب دقت شود و تاکنون درحوزه های علمی، اعتقادی، استانی و فضای مجازی پیرامون عفاف و حجاب کار هایی انجام شده است، اما بر اساس عرضه و تقاضا و نیز نیاز های جامعه این اقدامات اندک بوده است.
جوادی با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید تمام روحانیون، دانشگاهیان و صاحبان قلم وحدت داشته باشند، تاکید کرد: در پیشبرد حوزه عفاف و حجاب باید یک کار فرهنگی با وحدت تمام کارشناسان انجام شود و باید از ابزارها و شیوه های فرهنگی استفاده شود. معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پیشبرد عفاف و حجاب اعلام همکاری با تمام نهاد های مربوط می کند.
 به گزارش ایسنا؛ در اولین جشنواره چادرهای آسمانی و تقدیر از برترین جلوه های عفاف و حجاب از دو بانوی تازه مسلمان شده تجلیل شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/42956/دانشگاه-ها-در-حوزه-عفاف-و-حجاب-فعال-تر-شوند
بستن   چاپ