پیام سپاهان
مسئول دبیرخانه حوزه های علمیه:
زائران حج حافظ سربلندی شیعه باشند
جمعه 22 تير 1397 - 18:00:10
سپاهان نیوز - کاشان- مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: حج تمتع هنگامه ای معنوی برای دستیابی به لذت های روحانی است و زائران ایرانی باید در سفر معنوی حج واجب حافظ سربلندی شیعه باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب روز جمعه در همایش متمرکز زائران حج تمتع 1397 کاشان بیان کرد: زائران باید در سفر به خانه خدا عزت نفس داشته و زمان ارزشمند حاجیان نباید با مسائلی مانند خرید هدر برود.
وی با تاکید بر کنار گذاشتن پیرایه‌ها و دلبستگی‌های مادی و نفسانی افزود: هر زائر باید با بازگشت از حج تمتع بکوشد تا فضای این سفر را در گفتار و کردار شخصی و اجتماعی خود ماندگار کند.
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور ترک گناهان و ماندگاری روحیه دینی را نشانه پذیرفته شدن حج زائر عنوان کرد و گفت: برخی زائران حج ابراهیمی 16 سال در انتظار تشرف بودند که باید این سفر الهی قدر دانسته شده و از برکت های آن به خوبی بهره گیری شود.
امام جمعه موقت کاشان نیز در این همایش عنوان کرد: حج با رویکرد هجرت به سوی خدا و دعوت به خیر انجام می شود زیرا سوای ادای تکلیف شرعی، برای رسیدن به قله معرفت الله است.
حجت الاسلام علی احتشام افزود: زائران در این همایش بزرگ مسلمانان جهان می توانند برخی را به اهل بیت (ع) نزدیک کرده و یا برخی را دور کنند و از این رو باید مراقب اخلاق و رفتار خود باشند.
رئیس اداره حج و زیارت کاشان نیز در ادامه بیان کرد: 673 نفر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل امسال به خانه خدا مشرف می شوند که 338 نفر از آنها آقایان هستند، مسن ترین فرد 95 سال دارد و جوانترین زائر بانویی 15 ساله می باشد.
عباس نیکونیا افزود: زائران کاشانی در قالب 6 کاروان برای تشرف به حج ابراهیمی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که نخستین پرواز 27 تیرماه از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش با حضور زائران و مدیران کاروان های حج تمتع سال 97 شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مناسک حج برای آموزش به زائران خانه خدا به صورت نمادین به اجرا درآمد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43010/زائران-حج-حافظ-سربلندی-شیعه-باشند
بستن   چاپ