پیام سپاهان
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان:
قانون مجاز بودن خروج 5 کیلو نقره به منظور کنترل بازار است
شنبه 23 تیر 1397 - 11:08:02 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان گفت: مطابق قانون جدید خروج یک تا 5 کیلو نقره مجاز است و برای بیش از آن پیمان‌سپاری بانکی در قالب سیاست کلان کشوری برای کنترل بازار نیاز است.

جعفر جعفرصالحی  در ارتباط با حمایت از هنرمندان نقره‌کاران از جنبه کمک به صادرات و کاهش مالیات‌ واردات نقره اظهار داشت: باید به این امر توجه کنیم که دولت نمی‌تواند خدمات فروش را برعهده بگیرد اما در بحث ارزش افزوده وارد عمل شده و آن را از برخی کالاهای صادراتی حذف کرده است.
وی افزود: به طور مثال در گذشته برای خروج هر یک کیلو نقره از کشور با توجه به احتساب ارزش افزوده بر محصول، هنرمند نقره‌کار نیازمند پیمان‌سپاری 40 برابر ارزش ریالی ماده اولیه بوده است اما اکنون دولت ارزش افزوده را در راستای حمایت از هنرمندان از ماده اولیه کسر کرده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان داشت: مطابق قانون جدید خروج یک تا پنج کیلو نقره مجاز است و برای بیش از آن پیمان‌سپاری بانکی در قالب سیاست کلان کشوری به منظور کنترل بازار منظور شده است.
وی اضافه کرد: البته با توجه به حذف ارزش افزوده تنها ارزش مواد اولیه‌ای که از کشور خارج می‌شود در میزان پیمان‌سپاری مورد محاسبه قرار گرفته و برابر آن نیز ماده اولیه می‌توان وارد کرد.
جعفرصالحی با بیان اینکه به عنوان نهاد دولتی از برگزاری نمایشگاه‌ هنرمندان صنایع دستی درخارج از کشور و دریافت سفارش توسط هنرمندان حمایت می‌کنیم، ابرازداشت: اگر هنرمندی تمایل داشته باشد سالی یک کالای صادراتی تولید و هنر خود در زمینه صنایع دستی را برای خود محفوظ نگه دارد مشکلی وجود ندارد اما برای رسیدن به اقتصاد هنر، باید هنرمندان ما با دنیا در ارتباط باشند و مطابق سفارش مشتری صنایع دستی تولید کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43028/قانون-مجاز-بودن-خروج-5-کیلو-نقره-به-منظور-کنترل-بازار-است
بستن   چاپ